וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: המערב ואוקראינה אחראים למהומות בדגסטן

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 8:57

נשיא רוסיה ממשיך להאשים את ארצות הברית ובעלות בריתה במלחמה ברצועת עזה, וניסה לקשור גם את קייב להסתערות ההמון המוסלמי על המטוס מישראל. "האליטות במערב לא רוצות שלום של קבע בארץ הקודם, הן צריכות כאוס"

תיעוד דרמטי מתוך המטוס: כוחות הביטחון ברוסיה עוצרים את המתפרעים על מסלול הנחיתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניסה היום (שני) להאשים את המערב באחריות למלחמה בין ישראל לחמאס, שפרצה בעקבות הטבח שביצע ארגון הטרור הפלסטיני ב-7 באוקטובר. דבריו נאמרו יממה אחרי שהמון מוסלמי מוסת ניסה להסתער על מטוס שהמריא מישראל ונחת בבירת מחוז דגסטן שבקווקז.

בהצהרה טלוויזיונית בפגישה עם חברי מועצת הביטחון, הממשלה וראשי רשויות אכיפת החוק, אמר פוטין כי "האליטות השולטות של ארצות הברית" ו"גרורותיהן" עומדות מאחורי הרג הפלסטינים בעזה, ומאחורי האירועים באוקראינה, עיראק וסוריה.

"האליטות האלה לא זקוקות לשלום בר-קיימא בארץ הקודש, הן זקוקות לכאוס", אמר פוטין. "לא ניתן להצדיק את מותם של אלפי חפים מפשע במזרח התיכון", הוסיף נשיא רוסיה, שכוחותיו הרגו אלפי אזרחים באוקראינה מאז שפלשו אליה בתחילת השנה שעברה.

"הם זקוקים לכאוס מתמיד במזרח התיכון. לכן (ארצות הברית) עושה כמיטב יכולתה להכפיש את אותן מדינות המתעקשות על הפסקת אש מיידית ברצועת עזה, על הפסקת שפיכות הדמים, ומוכנות לתרום תרומה אמיתית לפתרון המשבר ולא להיצמד אליו כמו טפילים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש עם ראשי שירותי הביטחון והממשלה בקרמלין, 30 באוקטובר 2023. רויטרס
מאשים את המערב בניסיון לפלג את החברה הרוסית. פוטין, היום/רויטרס

הוא גם האשים את שירותי המודיעין המערביים ואת אוקראינה בליבוי התסיסה בדגסטן, בעוד שבמערב ובקייב גינו בחריפות את ההתקפה ואת התגברות האנטישמיות ברוסיה מאז פרוץ המלחמה במזרח התיכון. היום הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע חמורה לאזור הקווקז הרוסי, כולל לדגסטן.

"האירועים במחצ'קלה אמש קיבלו השראה, כולל דרך הרשתות החברתיות, לא מעט משטח אוקראינה, מידיהם של סוכנים של שירותי מודיעין מערביים", אמר פוטין, מבלי לבסס את האשמותיו. לדבריו, המערב רוצה לפלג את החברה הרב-אתנית ודתית של רוסיה.

"לשם כך הם משתמשים במגוון אמצעים, כפי שניתן לראות - שקרים, פרובוקציות וטכנולוגיות מתוחכמות של לוחמה פסיכולוגית ומידע", המשיך פוטין, שעבורו התסיסה בדגסטן, שידעה בעבר התקוממות אסלאמיסטית, היא סכנה לקראת הבחירות בשנה הבאה שבהן הוא צפוי להתמודד.

מוסקבה נקטה קו פרו-פלסטיני מובהק מאז המתקפה של חמאס ואף אירחה משלחת של הארגון, בעודה מנסה להציג את עצמה כגורם ניטרלי. פוטין חזר היום על דבריו שלפיהם הפתרון לסכסוך בין ישראל לפלסטינים הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

לדברי פוטין, "פלסטין יכולה לקבל עזרה באמצעות לחימה במי שעומד מאחורי הטרגדיה הזו. אנחנו רוסיה ואנחנו נלחמים בהם במסגרת 'המבצע הצבאי המיוחד'. גם עבורנו וגם עבור אלה השואפים לחופש אמיתי". רוסיה מגדירה את המלחמה באוקראינה "מבצע צבאי מיוחד".

"המפתח לפתרון הסכסוך הוא בהקמת מדינה פלסטינית ריבונית ועצמאית", אמר פוטין, ורמז כי זו אינה מטרתה המוצהרת של וושינגטון - אף שהיא מדגישה כל העת כי היא תומכת בפתרון שתי המדינות לצד המאבק בחמאס.

עוד בוואלה!

רוסיה נתנה לאנטישמיות להשתולל, וכעת היא מאיימת על יציבות הקווקז

לכתבה המלאה
המונים השתלטו על שדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים. 29.10.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"צדו" אחר יהודים". ההמון בנמל התעופה בדגסטן, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית גינתה את האירועים, שלדבריה "נראו כמו פוגרום". בקייב, היועץ הנשיאותי האוקראיני מיכאילו פודוליאק אמר כי לקייב "אין שום קשר" למעשי האלימות בדגסטן, בעוד רב רוסי בכיר אמר כי חייבת להיות תגובה קשה נגד אלה שלקחו חלק.

הרב אלכסנדר בורודה, נשיא פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה, קרא ליד קשה מצד הרשויות. בהצהרה שמסר, אמר בורודה כי המהומות "ערערו את היסודות הבסיסיים של מדינתנו הרב-תרבותית והרב-לאומית" וכי רגשות אנטי-ישראליים שתודלקו על ידי האירועים במזרח התיכון הפכו לתוקפנות גלויה כלפי יהודי רוסיה.

"יתר על כן, אנו רואים כי הרשויות המקומיות לא היו ערוכות לאירועים כאלה ואפשרו הפרות חוק וסדר רחבות היקף והפגנות המוניות עם איומים גלויים על יהודים וישראלים", אמר בורודה. "אני קורא להנהגת המדינה ולרשויות אכיפת החוק למצוא ולהעניש את כל המארגנים והמשתתפים בפעולות האנטישמיות הללו בצורה המחמירה ביותר".

המשטרה הודיעה כי עצרה 60 בני אדם בחשד למעורבות במהומות בשדה התעופה בדגסטן, שבמהלכן "צד" ההמון אחר נוסעים יהודים. שגריר ישראל ברוסיה צוטט בסוכנות הידיעות RIA באומרו כי אף אזרח ישראלי לא נפגע, על רקע דיווחים לא מאומתים שהם נלקחו לבסיס צבאי לפני שהוטסו מהאזור
.
נמל התעופה במחצ'קלה חזר לפעילות רגילה היום אחר הצהריים, אך הטיסות מישראל יופנו באופן זמני לערים אחרות ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully