וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נתנה לאנטישמיות להשתולל, וכעת היא מאיימת על יציבות הקווקז

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 10:15

מאז תחילת המלחמה עם חמאס מקדמים שופרות הקרמלין תעמולה ארסית נגד ישראל, והמון מוסת ניסה לפגוע בנוסעים שנחתו בדגסטן. אך תסיסה מחודשת במחוזות המוסלמים בדרום רוסיה, שהתקוממו בעבר נגד מוסקבה, עשויה לחזור לפוטין כבומרנג לפני הבחירות בשנה הבאה

תיעוד דרמטי מתוך המטוס: כוחות הביטחון ברוסיה עוצרים את המתפרעים על מסלול הנחיתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מעט מאוד מדינות בעולם מוכנות כיום לארח נציגים מחמאס, אך אלו זכו לפגישה עם בכירי משרד החוץ של רוסיה במוסקבה בשבוע שעבר ובארגון הרעיפו שבחים על עמדתה מאז פרוץ המלחמה עם ישראל. לצד הלגיטימציה שמעניקה רוסיה לארגון שאחראי למעשי טבח מזעזעים בכ-1,500 ישראלים, שופרות הקרמלין בכלי התקשורת וברשתות החברתיות מהדהדים תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית שהגיעה עד לניסיון הלינץ' אתמול בשדה התעופה בדגסטן.

רפובליקת דגסטן היא אחת מכמה מחוזות בעלי אוכלוסייה מוסלמית בדרום רוסיה, שחוותה התקוממות אסלאמיסטית אחרי קריסת ברית המועצות, בדומה לצ'צ'ניה השכנה. בשבועות האחרונים התגברה ההסתה נגד ישראל ויהודים באזור הקווקז הרוסי, בעצימת עין מצד הקרמלין, שהובילה להסתערותו של ההמון הזועם שחיפש ישראלים ויהודים בשדה התעופה במחצ'קלה. כוחות האבטחה עמדו חסרי אונם מנגד, עד שהאירוע יצא מכלל שליטה והרשויות הזרימו כוחות נוספים כדי להגן על הנוסעים שהמריאו מישראל עד שחולצו בבטחה כעבור שעות.

המונים השתלטו על שדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים. 29.10.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההמון במסלול ההמראות והנחיתות בשדה התעופה בבירת דגסטן, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מבחינת הקרמלין, שטרם הגיב על האירועים בדגסטן, העמדה האנטי-ישראלית שהוא מלבה עלולה לחזור אליו כבומרנג. חוסר יציבות פנימית באזור כה נפיץ הוא הדבר האחרון שלו זקוק כעת הנשיא ולדימיר פוטין, שמלחמתו באוקראינה נמשכת כמעט שנתיים וסיומה לא נראה באופק. כל זאת בעודו נערך להתמודדות צפויה על כהונה נוספת בשנה הבאה, כשמספר החיילים ההרוגים באוקראינה רק הולך וגדל.

מנהיג דגסטן, הנאמן לקרמלין, גינה את הפורעים ואמר כי הסתערותם על שדה התעופה היא "הפרה בוטה של החוק", כשבאותה נשימה הביעה הבנה "לאמפתיה" של התושבים עם הסבל של תושבי עזה.

"אין שום דבר אמיץ בהמתנה כאספסוף לאנשים לא חמושים שלא עשו שום דבר אסור", אמר מנהיג רפובליקת דגסטן, סרגיי מליקוב, על ניסיון הלינץ' בנוסעים, שאותו תיאר בתור "תקיעת סכין בגב" בכוחות הרוסיים הנלחמים באוקראינה. ממשלו הודיע על הגברת האבטחה ברחבי הרפובליקה, שבה חיים כשלושה מיליון אנשים.

במקביל, המופתי של דגסטן וראשי מחוזות נוספים בקווקז קראו להרגעת הרוחות. להתפרעות בשדה התעופה אתמול קדמו שורת תקריות אנטישמיות אחרות בקווקז, כולל שריפת מרכז יהודי בשלבי בנייה במחוז הסמוך קברדינו-בלקריה.

עוד בוואלה!

ניסיון לינץ' ברוסיה: המון מוסלמי ניסה לפגוע במטוס שנחת מישראל בדגסטן

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, 27 באוקטובר 2023. רויטרס
נותן לגיטימציה לחמאס. פוטין בקרמלין, בשבוע שעבר/רויטרס

האירועים הללו, בנוסף לאירוח משלחת חמאס מוסקבה, עוררו ביקורת חריפה בישראל שהפצירה ברשויות ברוסיה להגן על ישראלים ויהודים בשטחה. הם גם נתנו הזדמנות לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי להתייצב שוב לצד ישראל, אף שזו לא הסכימה להצעתו לבקר בה לאות הזדהות עמה בעקבות מתקפת הפתע של חמאס.

לדברי נשיאה היהודי של אוקראינה, ההסתערות של ההמון בדגסטן היא חלק "מתרבות נרחבת של שנאה כלפי עמים אחרים, שאותה מקדמים הטלוויזיה הרשמית, הפרשנים והרשויות". זלנסקי עדיין מצפה מתמיכה משמעותית יותר מצדה של ישראל, שמאז הפלישה הרוסית מנסה לשמור על מעין ניטרליות מדומה מחשש לפגיעה בתיאום הביטחוני בסוריה ובקהילה היהודית ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully