וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס פרסם סרטון של שלוש חטופות בשבי בעזה

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 16:50

בסרטון, שאורכו דקה ו-15 שניות, נראות שלוש החטופות, כשאחת מהן תוקפת את נתניהו וקוראת לו לפעול למען שחרורן. אביה של דניאל אלוני, אחת החטופות שנראית בסרטון: "זה מעלה תקווה כי אנחנו יודעים שכרגע היא בחיים". נתניהו: "תעמולה אכזרית של חמאס"

חמאס פרסם תיעוד של 3 חטופות מהשבי. ללא, אתר רשמי
מתוך הסרטון של החטופות שפרסם חמאס/אתר רשמי, ללא

חמאס פרסם היום (שני) סרטון של שלוש חטופות הנמצאות בשבי בעזה. בסרטון, שאורכו דקה ו-15 שניות, תקפה אחת החטופות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקראה לו לפעול לשחרורן לישראל. השלושה שנראו בסרטון הן ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט.

רמוס אלוני, אביה של דניאל, אחת החטופות המופיעות בסרטון אמר כי טרם ראה את הסרטון, אלא רק תמונות. "זה מעלה קודם כל תקווה כי אנחנו יודעים שכרגע היא בחיים", אמר לוואלה!. "זה כבר חיובי שרואים אותה והיא בחיים". דניאל אלוני ובתה אמיליה בת ה-6 נחטפו על ידי חמאס מקיבוץ ניר עוז.

מלשכת רה"מ נמסר כי מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של "חמאס-דעאש". "מחבקים את המשפחות. נעשה הכל כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

ראש הממשלה נתניהו: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט שנחטפו על ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכל כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה".

זה סימן החיים הראשון זה כשבוע של חטופים בשבי חמאס, לאחר שבשבוע שעבר שוחררו יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, תושבות ניר עוז. כמה ימים לפני כן שוחררו יהודית ונטלי רענן, אם ובת תושבות ארצות הברית. צה"ל עדכן כי בידי חמאס נמצאים 239 חטופים.

דניאל ואמיליה אלוני שנחטפו לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דניאל אלוני ובתה אמיליה בת ה-6/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ליפשיץ וקופר הגיעו בשבוע שעבר באמבולנס של הצלב האדום דרך מעבר רפיח והועברו לבית החולים איכילוב בתל אביב. ליפשיץ היא בת 85, ואילו קופר היא בת 79. כמה ימים לפני השחרור טען חמאס כי התכוון לשחרר את השתיים, אך ישראל סירבה לקבלן. לשתיים אין אזרחות זרה.

"עברתי תופת - לא חשבתי ולא ידעתי שנגיע למצב הזה", אמרה ליפשיץ מבית החולים איכילוב בו היא אושפזה. "היה קשה. הם השתוללו אצלנו בקיבוץ, חטפו אותי והשכיבו אותי על אופנוע על הצד. אחר כך הם טסו בשדות החרושים לכיוון עזה".

"המחבלים פוצצו את הגדר האלקטרונית שבנו ב-2.5 מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום", המשיכה ליפשיץ. "ההמונים הסתערו על הבתים שלנו, לא היה הבדל מבחינתם אם יחטפו קשישים או צעירים. אחר כך הם העבירו אותנו ובדרך ששכבתי על האופנוע אז השבאב בדרך היכה אותי. הם לא שברו לי את הצלעות אבל הכאיבו לי מאוד וזה הקשה לי על הנשימה".

"שכבנו שם על מזרונים. הם דאגו לצד הסניטארי והיה לנו רופא שבא כל יומיים-שלושה לראות מה קורה. החובש לקח על עצמו את האחריות ודאג להביא תרופות ואם לא היו תרופות אז הביאו תרופות שמקבילות".

"אמרנו להם בלי פוליטיקה. הם דיברו על כל מיני דברים. הם היו מאוד ידידותיים", סיפרה על חוטפיה. "אכלנו את מה שהם אכלו. פיתות עם גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון".

"חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. אנחנו היינו השעיר לעזאזל של השלטון", אמרה. "חמאס עשו לנו בית ספר. שרפו לנו שדות, שלחו בלונים במשך שלושה שבועות וצה"ל איפשהו לא התייחס לזה ברצינות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יוכבד ליפשיץ סקיי ניוז. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליפשיץ מתראיינת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום שישי שעבר שוחררו יהודית ונטלי רענן, שתי חטופות בעלות אזרחות אמריקאית. בחמאס טענו כי השחרור בוצע מסיבות הומניטריות בתיווך קטארי. ממשרד החוץ של קטאר נמסר: "שחרור האזרחיות האמריקניות הגיע אחרי שיחות ממושכות בין כל הצדדים. אנחנו מקווים שהמשך הדיאלוג יוביל לשחרור כל האזרחים, מכל האזרחויות". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם החטופות ומשפחתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully