וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת שנחטפה לעזה חולצה במהלך פעולה קרקעית

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 21:19

אורי מגידיש, תצפיתנית שנחטפה ממוצב נחל עוז במהלך מתקפת הפתע של חמאס, שוחררה בפעולה נועזת בעזרת מודיעין מדויק של שב"כ. מצבה טוב, והיא נפגשה עם משפחתה. "היו דמעות של אושר אחרי הפעולה". גורמים במערכת הביטחון: "הפעולה תפעיל לחץ על חמאס ותסייע בשחרור אחרים"

בווידאו: חגיגות שחרורה של החיילת אורי מגידיש/מערכת וואלה!

צה"ל שחרר הלילה (שני) במהלך פעולה קרקעית ברצועת עזה חיילת שנחטפה על ידי חמאס במהלך מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. החיילת, טוראית אורי מגידיש, תצפיתנית במוצב נחל עוז, שוחררה במצב טוב והתאחדה עם משפחתה. מגידיש, שהוחזקה לבדה במהלך הפעולה, נפגשה גם עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש שב"כ רונן בר, ותוחקרה על ידי גורמים צבאיים, ותתוחקר שוב בהמשך.

עשרות גורמים בשב"כ היו מעורבים בפעולה הנועזת, ולכשהסתיימה הפעולה ללא נפגעים לכוחותינו, לפי המודיעין המדויק של השב"כ, היו גם דמעות של אושר בקרב השותפים לה. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי הפעולה תפעיל לחץ על חמאס ותסייע בשחרור חטופים אחרים.

מחוץ לביתה של מגידיש בקריית גת הגיעו עשרות תושבים לחגוג את שחרורה מהשבי. החוגגים שרו שירים ורקדו: "זה אושר שלא ניתן לתאר". אחד השכנים, איתמר, סיפר: "זאת פעילות הירואית של צה"ל. התפללנו שהיא תחזור, וזה מרגש שהיא חזרה שלמה ובריאה. כל קריית גת שמחה". קרוב משפחה של מגידיש סיפר על השמחה בבית המשפחה: "אי אפשר להבין כמה דאגנו במשך שלושה שבועות, אנחנו שמחים ומאושרים, כל הבית בשמחה גדולה".

טוראית אורי מגידיש, שוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס ב-7/10. שב"כ
מגידיש עם משפחתה לאחר השחרור/שב"כ
החיילת אורי מגידיש, ששוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, בביתה בקרית גת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מגידיש עם דודתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בית משפחת החיילת אורי מגידיש, ששוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, קרית גת, 30 באוקטובר 2023. יניר יגנה
מחוץ לבית משפחתה של אורי מגידיש, הערב/יניר יגנה

"התרגשתי לראות את החיילת אורי מגידיש שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה"ל ושב"כ", אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג, וחיזק את כוחות הביטחון על פעילותם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בהצהרה מוקלטת: "אמש שיחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לשחרורה של מגידיש בהצהרה ואמר כי "זו הוכחה נוספת ליכולת שלנו להגיע לחטופים, לחשיבות הפעולה הקרקעית ולמחויבות שלנו כלפי כל אחד ואחת מהחטופים". גלנט הוסיף כי הפעולה לשחרור מגידיש אושרה משום שלטענתו "חמאס פועל תחת לחץ". הוא הוסיף כי "אם לא נעשה דבר - נשב שנים ארוכות כשהחטופים לא איתנו". דובר צה"ל אמר כי "אורי מסרה פרטים בזיכרון נהדר, נשתמש בהם לפעילות המבצעית".

בווידאו: נתניהו וגלנט מברכים את שב"כ וצה"ל על שחרור החיילת אורי מגידיש משבי חמאס/צילום: לע"מ
החיילת אורי מגידיש, ששוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, בביתה בקרית גת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מגידיש עם שובה לביתה, יחד עם סבתה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טוראית אורי מגידיש, שוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס ב-7/10. שב"כ
אורי מגידיש/שב"כ

בישראל אומרים כי הסרטון שפרסם חמאס מוקדם יותר של שלושת החטופות הוא תגובה לשחרור מגידיש, עליה הוא ידע, ולכן הוא מנסה לייצר אימה בציבור הישראלי ולהפעיל טרור פסיכולוגי.

חמאס פרסם מוקדם יותר היום סרטון של שלוש חטופות הנמצאות בשבי בעזה. בסרטון, שאורכו דקה ו-15 שניות, תקפה אחת החטופות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקראה לו לפעול לשחרורן לישראל. השלושה שנראו בסרטון הן ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט.

רמוס אלוני, אביה של דניאל, אחת החטופות המופיעות בסרטון אמר כי טרם ראה את הסרטון, אלא רק תמונות. "זה מעלה קודם כל תקווה כי אנחנו יודעים שכרגע היא בחיים", אמר לוואלה!. "זה כבר חיובי שרואים אותה והיא בחיים". דניאל אלוני ובתה אמיליה בת ה-6 נחטפו על ידי חמאס מקיבוץ ניר עוז.

מלשכת רה"מ נמסר כי מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של "חמאס-דעאש". "מחבקים את המשפחות. נעשה הכל כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully