וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה כבר מוכנה? כך הגיב נתניהו לאחריותו באסון מירון

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 15:34

ביולי 2022 העיד ראש הממשלה בפני ועדת החקירה של אסון מירון, שבו נספו 45 בני אדם. כשנשאל האם הוא רואה את עצמו אחראי לאסון הוא השיב: "אתה לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע"

נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון: "אני לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע"/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך גם אתמול (שבת) להימנע מלקיחת אחריות על המחדל שהוביל למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה את זה.

בחודש יולי 2022 התייצב נתניהו לעדות בפני ועדת החקירה לאסון מירון, שבו נספו 45 בני אדם. חבר הוועדה שלמה ינאי פנה לנתניהו במהלך עדותו ושאל אותו: "האם כמי שעמד בראש המערכת 12 שנים, אתה רואה את עצמך אחראי ציבורית או מוסרית לאסון הזה?". נתניהו השיב: "אתה לא יכול לקבל אחריות על מה שאתה לא יודע".

עדות בנימין נתניהו בוועדת מירון לחקר אסון מירון, 21 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עדות בנימין נתניהו בוועדת מירון לחקר אסון מירון, 21 ביולי 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו המשיך בתשובתו בפני הוועדה: "אני קודם כל לוקח אחריות על מה שעמד לפניי וזה אסון אפידמיולוגי ואת זה מנעתי. לגבי הנושא השני, בדיעבד קרה כאן אסון נורא שאני מצר עליו אבל אילו הייתי יודע שהדברים האלה לא קוימו, החלטות שקיבלנו, אז הייתי מטפל בזה חד משמעית. אם אתה יודע ורואה את הדבר ומבין שיש בעיה, אז בוודאי שאתה יכול לטפל בה. זה לא המצב. מה שחשפתם בפניי על אי ביצוע של החלטות, לא היו ידועים לי לפחות".

אתמול, כאמור, נתניהו נמנע מלקחת אחריות והבהיר שוב כי המחדל ייבדק עד תום וכולם כולל כולם, כלשונו, יצטרכו לתת תשובות כולל הוא עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully