וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון: יותר מ-100 נעדרים עדיין לא זוהו - וההליך הופך קשה יותר

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 13:30

במכון לרפואה משפטית מקווים למצוא חלקי גופות בתוך שקי האפר שיאפשרו להם לזהות אותם, אך ככל שהדקות עוברות הסיכוי לכך פוחת. במקביל, במחנה שורה כבר נערכים לקבורה אלמונית מתוך תקווה שאולי יצליחו למצוא את משפחות הנרצחים

בווידאו: תיעוד הזוועות בעוטף עזה מהשבת של ה-7/10/צילום: דובר צה"ל

שלושה שבועות לאחר אירועי 7 באוקטובר, ישנם יותר מ-100 נעדרים שמשפחותיהם מחכות לקצה חוט באשר לגורלם. במכון לרפואה משפטית, שעמוס בעבודה, החליטו לעלות שלב במיצוי תהליכי הזהוי. בשלב הזה למכון מגיעים שקים של אפר מהקיבוצים בעוטף עזה, ביניהם בארי, כפר עזה ונחל עוז, שספגו אבדות רבות ומשפחות שלמות מקרבם עדיין נעדרות.

לכל העדכונים על המלחמה

בתוך שקי האפר מקווים במכון למצוא שרידי איברים, אולם במצב של הממצאים שמגיעים קשה מאוד להפיק DNA ולזהות את הנרצחים. יתרה מזאת, בתוך השקים מתערבב לעיתים גם אפר מבעלי חיים או רהיטים, לאחר שמחבלים שרפו מבנים שלמים על יושביהם. במכון לרפואה משפטית מנסים להפריד ככל הניתן את האפר האנושי ולהביא אותו לקבורה.

פינוי גופות, כפר עזה, 10 באוקטובר 2023. יותם רונן
פינוי גופות מכפר עזה/יותם רונן

במקביל, במחנה שורה שברמלה, לשם הובאו גופות נוספות, נערכים לקבורת אלמונים או קבורה זמנית, אך ההחלטה של משרד הבריאות היא כי כל קבורת אלמונים תעשה רק לאחר שמוצו כל ניסיונות הזיהוי. במחנה נלקחות דגימות DNA ותצלומים, שאולי יאפשרו בעתיד לאתר את המשפחה של הנרצח, אבל בחלק מהמקרים מדובר בעובדים זרים וקיים קושי לאתר את המשפחה.

במחנה שורה מקווים לסיים את עבודת הזיהוי כמה שיותר מהר, כי ככל שהזמן עובר הממצאים נשחקים ולא יהיו יכולים להיות שמישים לצורך זיהוי נוסף. בתוך כך משפחות הנעדרים חוששות כי גורמים דתיים יקדמו את קבורת חלקי הגופות ללא ניסיונות זיהוי, בעקבות ההלכה שקובעת שאסור "להלין את המת", כלומר צריך להביא אותו לקבורה באופן מיידי.

עוד בוואלה!

ממש לא מצחיק: צעירות "מתחו" את מוקד 100, התחזו למחבל חמאס - ונעצרו עד תום ההליכים

לכתבה המלאה

תיעוד חיסול בכיר חמאס ברצועה

בווידאו: תיעוד חיסול סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל/צילום: דו"צ

כ-1,400 בני אדם נרצחו וכ-5,400 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. בשבת, 7 באוקטובר, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים, שוטרים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ. בכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים.

המחבלים חטפו תושבים רבים לעזה, וביניהם קשישים, נשים וילדים - מחבלים הודו בחקירתם כי אלו היו חלק מההוראות אותן קיבלו לפני הפלישה לעוטף. דובר צה"ל עדכן 222 משפחות שיקיריהן נחטפו לרצועה, ובמקביל מתקיימים מגעים לעסקת שבויים באמצעות מתווכים. עד כה שוחררו ארבע חטופות, שתיים מהן בעלות אזרחות אמריקנית.

בתגובה לאירועים, פתחה ישראל במלחמת "חרבות ברזל". במסגרת זאת, תקף צה"ל יעדים בעזה, הטיל מצור על הרצועה, ומאפשר כניסה של סיוע הומניטרי דרך מעבר רפיח בלבד. עיקר המתקפות מכוונות לצפון הרצועה, משם נמלטו דרומה כ-600 אלף פלסטינים. בתוך כך, התעוררה מתיחות גם בגבול הצפון: טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר מוצבים בצפון - צה"ל סיכל כמה ניסיונות נוספים של חוליות מחבלים לירות לעבר ישראל ותקף כמה עמדות של חיזבאללה, שלקח אחריות על הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully