וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: בהלם מסילוף דבריי, לא הצדקתי את מתקפת חמאס

עודכן לאחרונה: 25.10.2023 / 17:59

אנטוניו גוטרש, שדבריו לפיהם מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בחלל ריק" עוררו זעם בישראל, מסר בהצהרה מיוחדת במטה האו"ם בניו יורק כי ההבתטאות הוצאה מהקשרה. לדבריו, הוא רצה להבהיר את הדברים מתוך כבוד לקורבנות ובני משפחותיהם

מזכ"ל האו"ם: "בהלם מסילוף דבריי, משתמע כאילו הצדקתי את מתקפת חמאס"/מערכת וואלה!

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר היום (רביעי) בהצהרה מיוחדת במטה האו"ם בניו יורק כי דבריו, לפיהם מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בחלל ריק", הוצאו מהקשרם.

היום ה-19 למלחמה - כל העדכונים

"אני בהלם מהדרך שבה גורמים מסוימים סילפו את דבריי במועצת הביטחון אתמול", אמר גוטרש. מזכ"ל האו"ם ציין כי בניגוד לטענות נגדו, הוא גינה את חמאס ואף הדגיש כי הסבל של הפלסטינים לא יכול להצדיק את ההתקפה על ישראל. לדבריו, הוא רצה להבהיר את הדברים מתוך כבוד לקורבנות ובני משפחותיהם.

ההתבטאות של גוטרש, שעוררה זעם רב בישראל, נאמרה אתמול בכינוס מיוחד של האו"ם. "הפלסטינים היו נתונים ל-56 שנים של 'כיבוש חונק", טען גוטרש, באמירה שהתפרשה בישראל כמתן לגיטימציה מסוימת למתקפת הטרור האכזרית. גוטרש אמנם ציין כי הסבל של הפלסטינים לא מצדיק את ההתקפות של חמאס והתקפות חמאס אינם מצדיקות עונש קולקטיבי נגד האוכלוסיה הפלסטינית בעזה. בתגובה על הדברים ביטל שר החוץ, אלי כהן, את פגישתו המתוכננת עם גוטרש.

העצרת השנתית של האו"ם | מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
"דבריי סולפו". גוטרש/רויטרס

הבוקר פרסם גוטרש הבהרה נוספת לדבריו בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלו וכתב כי "המחאה על העוול של העם הפלסטיני לא יכולה להצדיק את ההתקפות הנוראיות של חמאס", ומיד הוסיף כי "ההתקפות הנוראיות הללו אינן יכולות להצדיק את הענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, תקף את גוטרש וקרא לו להתפטר מתפקידו. "זו חרפה לאו"ם שהמזכ"ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול - הוא חייב להתפטר", האשים ארדן. "המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס 'לא קרה בוואקום'. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא - האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully