וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות, חלוקת המחשבים והפיצויים: הצעדים הבאים של מערכת החינוך

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 16:15

שר החינוך אמר כי החל ממחר יחולו הקלות נוספות, והחזרה ללימודים תהיה הדרגתית. "כרגע, מתוך הפוטנציאל של מי שיכול ללמוד, יותר מ-40% התחילו לפתוח מסגרות". וגם: שלושה בתי ספר לתלמידים שפונו מיישובי העוטף, באילת ובאזור ים המלח

בווידאו: השר יואב קיש אומר שגם לאחראים על ההתנתקות יש אחריות/מערכת וואלה!

שר החינוך יואב קיש התייחס היום (ראשון) במסיבת עיתונאים מחדר המצב של משרד החינוך למתווה החזרה ללימודים, ואמר כי החל ממחר יחולו הקלות נוספות וחזרה הדרגתית לשגרת לימודים פרונטלית.
"ההנחיה שלנו - ביטחון ובטיחות מעל הכול, זה הדגש המרכזי", אמר קיש.

בתוך כך, הודיע שר החינוך על הקמת מנהלת חדשה לעיר אילת, עבור התלמידים שפונו או התפנו מבתיהם, בראשותה של מי שכיהנה בעבר כמשנה למנכ"ל, הגב' גילה נגר. כמו כן, השר הודיע על הקמתם של שלושה בתי ספר חדשים במקומות אליהם התפנו תלמידים רבים - בעיר אילת, בים המלח ובערבה התיכונה. לצד אלה, פרסם המשרד נוהל לכלל הרשויות המקומיות, לפיו הורים אשר התפנו באופן עצמאי יוכלו לפנות למחלקת רישום ברשות המקומית בה הם שוהים, ולשבץ את ילדיהם במוסדות החינוך ברשות זו.

בסוגיית מעונות היום, הצהיר השר כי הוא פועל יחד עם משרד האוצר כדי להחזיר להורים לפעוטות את סכום הכסף ששילמו בגין הימים שבהם לא התקיימה פעילות במעונות, בשל המלחמה. ההחזר יהיה דומה למודל ההחזר שנקבע בתקופת הקורונה. עוד הצהיר השר על מעבר לחמישה ימי לימודים בגני הילדים שפועלים פיזית (מפת התגוננות: תכלת), כך שהלימודים בגנים הילדים יתקיימו בין הימים ראשון עד חמישי.

עוד הדיעו כי עד כה חולקו כ-4,000 מחשבים ניידים לתלמידים שפונו מבתיהם, והמשרד נערך לחלק במהלך השבוע עוד כ- 1,500 מחשבים נוספים. המשרד נערך לרכוש עוד מחשבים כך שבסך הכל יחולקו כ-10,000 מחשבים ניידים. נוסף על אלה, המשרד החל להפעיל את בית הספר הווירטואלי בהתאמה למצב החירום, כאשר חלק מהמענים שלו ימוקדו לטובת תלמידם מפונים.

מפת הנחיות פיקוד העורף למערכת החינוך. פיקוד העורף, אתר רשמי
מפת הנחיות פיקוד העורף למערכת החינוך/אתר רשמי, פיקוד העורף

"אנחנו מאפשרים גמישות לרשויות, ופועלים בצורה דיפרנציאלית. יש דגש מרכזי על מתקני המפונים במטרה לאפשר מסגרות חינוכיות במקומות שבהם הם נמצאים. אנחנו בלמידה פיזית כבר כמה ימים, מתוך הפוטנציאל של מי שיכול ללמוד יותר מ-40% התחילו לפתוח מסגרות. פתחנו בחינם את הספקים של הלמידה הווירטואלית. מעונות היום - מקדמים מודל קורונה מול האוצר, החזר של הכסף להורים ופיצוי למעונות מהממשלה".

על חלוקת האזורים בארץ לפי צבעים אמר: "אנחנו מוסיפים מתווה לאזור התכלת (צהוב במפת פיקוד העורף) של לימודים בהגעה למרחב מוגן של חמישה ימים בלי שישי, גנים עד אחת וחצי, ככה שיוכלו להעסיק אנשי צוות בגמישות רבה יותר. אחרי שיחות עם פיקוד העורף, מחר יהיו הקלות נוספות, נראה מעבר מתכלת לירוק ומהכחול לתכלת בכפוף להנחיות פיקוד העורף".

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החינוך יואב קיש בהצהרה לתקשורת. 15 באוקטובר 2023. אורי סלע
שר החינוך יואב קיש/אורי סלע

עוד הוסיף קיש: "הגדרנו חלוקת מחשבים ניידים לאלה שנפגעו במעגל הראשון. אילת - אתגר מרכזי, עיר שיותר מהכפילה עצמה, מעל עשרת אלפים תלמידים שבונים להם מסגרות. אנחנו פותחים בתי ספר במבנים יבילים באילת, ים המלח והערבה. דברים שלא נעשו מעולם, לפתוח בתי ספר חדשים תוך שבוע-שבועיים.

"חסרים 760 עובדי הוראה שמשלימים אותם דרך גיוס כוח עזר נוסף חליפי, מורות חיילות ועוד. יודעים שההתנדבות לא יכולה להימשך לכל אורך הלחימה, אנחנו נערכים להעביר הכול למתווה בשכר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully