וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך קיש: "האחריות - גם למי שהחליט על ההתנתקות"

15.10.2023 / 16:52

השר הציג את מתווה החזרה ללימודים ברחבי הארץ ("פיקוד העורף הוציא טיוטה שלא היה קשר בינה לבין המציאות"), והתייחס גם להיבט הפוליטי של המלחמה: "האחריות שלנו מובנת מאליה, ויש אחריות גם לצבא"

בווידאו: השר יואב קיש אומר שגם לאחראים על ההתנתקות יש אחריות/מערכת וואלה!

לקראת החזרה ההדרגתית של בתי הספר לפעילות חלקית, בהתאם להתפתחויות במלחמת חרבות ברזל, הסביר הערב (ראשון) שר החינוך יואב קיש את מערכת השיקולים מאחורי ההחלטה. "המדיניות שלנו היא חזרה מדורגת, עקב בצד אגודל, תוך התחשבות בפן הרגשי של התלמידים והצוותים", אמר. "פעילות חינוכית ולמידה מרחוק יהיו בסיס להתנהלות".

לכל העדכונים מהמלחמה

במוצאי שבת הפיץ פיקוד העורף את מפת המדינה על פי מתווה הרמזור, והחזרה ההדרגתית לפעילות חינוכית תחל מחר - ביישובים "אדומים" לא יתקיימו לימודים כלל, ב"צהובים" הם יתאפשרו בכפוף להגעה למרחב מוגן וב"ירוקים" יתקיימו לימודים פרונטליים כרגיל. על תנועות הנוער נאסר לקיים פעילויות, ובמלונות המפונים תחל פעילות עבור הילדים.

שר החינוך יואב קיש בהצהרה לתקשורת. 15 באוקטובר 2023. אורי סלע
תנועות הנוער לא חוזרות לפעילות, מתווה הרמזור יוצג מדי יום. השר יואב קיש, הערב/אורי סלע

השר קיש הודה כי "פיקוד העורף הוציא טיוטה שלא היה קשר בינה לבין המציאות, ואיכשהו זה עבר לשטח. מה שיצא אתמול ככל הנראה ייצא גם היום. מדיניות החזרה נקבעת באופן יומי על ידי פיקוד העורף, בשיתוף משרד החינוך. לאור החשש מהתלקחות הגזרה הצפונית, החזרה תתאפשר בהתאם לעמידה בנהלי מוגנות".

קיש התייחס גם למובן הפוליטי, ואמר כי "אני מקיים סיורים וביקורים ביישובי העוטף ובמלונות, ולצערי גם בהלוויות. שני המסרים שאני שומע: תשמידו את החמאס ותהיו מאוחדים. האחריות שלנו מובנת מאליה. יש אחריות גם לצבא, וגם למי שלקח את ההחלטה על ההתנתקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully