וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מהסס ובולם את צה"ל - ככה אי אפשר לנצח

עודכן לאחרונה: 21.10.2023 / 18:52

נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס ליד עזה: "הולכים לנצח, כל עם ישראל מאחוריכם"/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

שבועיים מאז הטבח הנורא שביצע חמאס, ישראל רחוקה מאוד מלהנחית על ארגון הטרור הנאצי את המהלומה שהוא כבר היה צריך לספוג. המילים של ראש הממשלה בנימין נתניהו היו גדולות והייתה גם תקווה, שהפעם הוא לא יסתפק רק ברטוריקה אלימה אלא יילך ממש עד הסוף. אם לשפוט על פי 14 הימים הראשונים של המלחמה, נראה שנתניהו הוא אותו נתניהו: הססן, זהיר צבאית, מדבר הרבה ועושה מעט.

נתניהו פוגש חיילי גולני בדרום הארץ. לע"מ אבי אוחיון, אתר רשמי
נראה שנתניהו הססן וזהיר צבאית. ראש הממשלה במפגש עם חיילי גולני בדרום/אתר רשמי, לע"מ אבי אוחיון

תירוצים יש למכביר: לחץ אמריקאי, רצון להכין את הצבא טוב יותר, ניסיון לגייס לגיטימציה בינלאומית וכו'. אבל השורה התחתונה רעה מאוד: נתניהו בולם את צה"ל, גם בדרום וגם בצפון. אותה קונספציה מסוכנת, שהביאה את נתניהו לחשוב שחמאס מורתע ושאפשר לקנות אותו במזוודות דולרים מביאה אותו כעת להכיל את ההתקפות של חיזבאללה מצפון ולתת לנסראללה לקבוע את סדר היום ואת גובה הלהבות. נכון לעכשיו נסראללה עושה לצה"ל בצפון ככל העולה על רוחו, והתגובה הישראלית חלבית ופושרת על פי הקו שמתווה נתניהו עצמו. הוא בעל הבית בצד הישראלי והוא זה שקובע.

לפי פרסומים זרים שר הביטחון יואב גלנט הציע להנחית מהלומה מקדימה על חיזבאללה, ונתניהו בלם גם את זה. גלנט צדק. החשש מעימות עם חיזבאללה בגלל כוחו הגדול הוא בדיוק הסיבה שיש להלום בו כעת. למה נתניהו מחכה? שחיזבאללה ימשיך להתעצם עוד יותר מכפי שהוא חזק כעת? כמה שנים עוד תמשיך ישראל תחת נתניהו לאפשר לאויבינו מעבר לגבול להתעצם ולהפוך למפלצות, שמסוגלות בהחלטה אחת לרצוח כל כך הרבה ילדים ישראלים?

עוד בוואלה!

קבינט המלחמה ביקר בפיקוד דרום, קריאות נגד נתניהו: "אתה אשם"

לכתבה המלאה
שר הביטחון גלנט בגבול הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
הציע להנחית מהלומה מקדימה על חיזבאללה, וצדק. שר הביטחון בגבול הצפון, 21 באוקטובר 2023/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לפי שעה נראה שנתניהו לא מבין באמת את המצב. אני שם בצד את כל הפרסומים אודות הפוליטיקה בה הוא עוסק, את המינוי המוזר של גל הירש לממונה על החטופים (הירש כבר הוכיח תוך זמן קצר כמה הוא לא כשיר לתפקיד), אני גם שם בצד את כל האחריות של נתניהו למחדל (לצד בכירי צה"ל). בנקודת הזמן הזו צריך היה לצפות מנתניהו רק לדבר אחד: להנחית מהלומה צבאית קטלנית בצפון או בדרום. אם הוא לא מסוגל לכך, עליו לזוז ולאפשר למישהו אחר לנהל את המערכה החשובה ביותר של ישראל מאז השואה.

חמאס וחיזבאללה כבר מבינים - עם ההססנות של נתניהו ישראל לא יכולה לנצח.

הכותב הוא עורך וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully