וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "נחסל את החמאס - וניצור משטר ביטחוני חדש"

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 14:13

בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בבסיס הקרייה, הציג שר הביטחון את שלושת שלביה המתוכננים. בהודעה ובסרטון שהופצו לעיתונות לא הוזכר נושא החזרת החטופים בין יעדי המלחמה

גלנט: "נשמיד את החמאס ואז ניצור משטר ביטחוני חדש"/צילום: שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (שישי) בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון כי ישראל תכריע את חמאס ותייצר "משטר ביטחוני חדש" ברצועת עזה שלא יהיה קשור לישראל. זאת, כחלק ממבצע "חרבות ברזל" בעקבות המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור ב-7 באוקטובר.

היום ה-14 למלחמה - כל העדכונים

"אנו במלחמת אין ברירה. 7 באוקטובר הוא היום שהחל את תהליך מחיקת חמאס", אמר גלנט בפגישה עם חברי הוועדה בבסיס הקרייה בתל אביב, שבה הדגיש כי בראש יעדי המלחמה הנוכחית כלולים "חיסול חמאס, השמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, הסרת אחריות מוחלטת של ישראל מרצועת עזה, ויצירת משטר ביטחוני חדש", כלשון ההודעה לעיתונות. בהודעה ובסרטון שהופץ לתקשורת לא הוזכר נושא החזרת החטופים כאחד מיעדי המלחמה.

"זו מערכה של שלושה שלבים סדורים: אנו נמצאים בשלב הראשון, בו מתקיימת מערכה צבאית באש ובהמשך בתמרון שתכליתם השמדת פעילים ופגיעה בתשתיות לשם מיטוט והשמדת החמאס", אמר גלנט, "השלב השני יהיה שלב ביניים של המשך הלחימה בעצימות נמוכה יותר וחיסול כיסי התנגדות. השלב השלישי יהיה יצירת משטר ביטחוני חדש ברצועת עזה, הסרת האחריות מצד ישראל על החיים ברצועה ויצירת מציאות ביטחונית חדשה לאזרחי ישראל ותושבי העוטף".

שר הביטחון יואב גלנט  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
גלנט/ראובן קסטרו

 יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, הבהיר בפתח הדיון כי "אנחנו ניתן כל מרחב הפעולה לצה"ל, לכוחות הביטחון ולקבינט. מה שצריך כדי לנצח - יקבלו. בו בזמן, הוועדה תפקח ותבחן בכל רגע נתון שאנחנו פועלים בכיוון הנכון ושמטרות המלחמה נשמרות". עוד הוסיף כי "הוועדה בראשותי תשים דגש רב על העורף האזרחי ועל התנהלותו של פיקוד העורף".

1,300 בני אדם נרצחו ויותר מ-4,000 נפצעו במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, וכן בירי טילים ובקרבות בימים שלאחריה. באותו יום, אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. עד כה, יותר מ-200 משפחות דווחו כי יקיריהם נחטפו לרצועת עזה בידי המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully