וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גלנט רצה לתקוף את חיזבאללה, ונבלם בידי נתניהו

בניו יורק טיימס דווח כי שר הביטחון רצה להשתמש בכניסה קרקעית לרצועת עזה כהסוואה לתקיפה רחבה של ארגון הטרור בלבנון. ביידן ויועציו הפצירו בישראל שלא להיגרר למלחמה בשתי חזיתות. "המאמץ האמריקני חושף את חרדת הממשל מתכנון המלחמה של נתניהו ועוזריו"

גלנט: "נשמיד את החמאס ואז ניצור משטר ביטחוני חדש"/צילום: שחר יורמן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ויועציו הבכירים לחצו על ישראל שלא לערוך מתקפה גדולה נגד חיזבאללה, מחשש שהארגון הלבנוני יצטרף למלחמה של ישראל עם חמאס - כך דווח הלילה (שבת) בניו יורק טיימס.

לפי הדיווח, האמריקנים היו מודאגים מכך שהגורמים הנציים בקבינט המלחמה רצו לתקוף את חיזבאללה אחרי אירועי 7 באוקטובר, וניסו להסביר את הקשיים שיהיו לישראל בשתי החזיתות. הם חששו שישראל תתקשה במלחמה כזו, שעלולה להכניס פנימה גם את ארצות הברית ואיראן.

"המאמץ של הבכירים האמריקנים חושף את החרדה של ממשל ביידן מתכנון המלחמה של בנימין נתניהו ועוזריו", נכתב. "בארצות הברית רוצים להרגיע גם את חיזבאללה. במהלך מספר פגישות במזרח התיכון, דיפלומטים אמריקאים ביקשו להעביר מסר למיליציה הלבנונית, כולל דרך אנשי קשר באיראן, לנסות למנוע מלחמה עם ישראל".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הוא ואנשיו העבירו מסרים ברורים. ביידן עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפי אותו דיווח ראש הממשלה נתניהו הוריד מהפרק, נכון לשעה זו, אפשרות של מלחמה כוללת עם חיזבאללה, אולם החששות של האמריקאים עדיין קיימים, משתי סיבות עיקריות: "תגובה מוגזמת מהטילים של חיזבאללה, וטקטיקות ישראליות קיצוניות בפלישה קרקעית לעזה, שיפתו את חיזבאללה להיכנס למערכה".

אחד התומכים העיקירים במתקפה על חיזבאללה, כך דווח, הוא שר הביטחון יואב גלנט, שטען כי רוב המאמצים הצבאיים של ישראל צריכים להיות מכוונים אל גבול הצפון, מפני "שחיזבאללה מהווה איום הרבה יותר גדול מחמאס". גלנט אמר לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי הציע מתקפה מקדימה בגבול הצפון, אך סורב.

"בשני הביקורים, הבכירים האמריקאים נפגשו עם נתניהו וקבינט המלחמה שלו, צעד כמעט חסר תקדים בהיסטוריה של ישראל", נכתב. "הם נמנעו משפה קשה בשל המצב הרגיש, אבל גם ביידן וגם בלינקן הבהירו את החששות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully