וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצחי הילדים הם לא קורבנות": מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה בעד ישראל

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 14:35

אלכסנדר גאולנד כינה את המהלומה הרצחנית על יישובי העוטף "מתקפה נגד כל העולם המערבי" וחתם נאום עתיר תשואות בפרלמנט בקריאה נגד "הפנאטים האלימים מעזה"

בווידאו: צה"ל תקף עשרות מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה/דובר צה"ל

אלכסנדר גאולנד, מנהיג מפלגת הימין הרדיקלית AFD בגרמניה, זכה אתמול (רביעי) למחיאות כפיים יוצאות דופן בפרלמנט, בעקבות נאום פרו-ישראלי חד-משמעי.

"רוצחי הילדים מהחמאס הם אינם קורבנות", קבע, "מדובר בארגון שהוקם לצורך אחד בלבד - להרוג יהודים. מנהיגיו חזרו והצהירו זאת פעם אחר פעם. המתקפה על ישראל איננה התקוממות של מדוכאים, אלא פעולה של פנאטים אלימים. העובדה שהאנשים האלה מקבלים תמיכה ברחובות גרמניה מייצגת מצב שגרמניה אינה יכולה לסבול".

"גבירותי ורבותי", המשיך, "זו איננה רק מתקפה נגד ישראל, אלא מתקפה נגד כולנו, ונגד כל העולם המערבי. ישראל היא דמוקרטיה מערבית שנמצאת באזור שהכריז מלחמה על המערב. כאשר אנחנו עומדים לימין ישראל, אנחנו מגינים גם על זכותינו לחיות את החיים שלנו ומגינים על תפיסת העולם שלנו, כנגד האסלאם הקיצוני. זו, גבירותי ורבותי, חובתה ושליחותה של גרמניה".

"מתקפה נגד כולנו". נאום גאולנד

מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה הוקמה לפני כעשור ומוחרמת על ידי המפלגות הגדולות במדינה בשל עמדותיה הקיצוניות. לפני חודשים ספורים, זכה לראשונה אחד ממועמדיה בבחירות מחוזיות, בהתפתחות פורצת דרך ששלחה מסר לקואליציה השברירית של הקנצלר אולף שולץ בברלין.

התחזקותה של המפלגה נחשבת לנושא רגיש במיוחד בגרמניה, לאור עברה הנאצי של המדינה, אך המספרים עקביים. היא מזנקת בסקרים בצל התסכול הגובר מהממשלה הפדרלית, ומנצלת את התחושה המדכדכת הקולקטיבית מפני מיתון והגירה שמשרה קואליציה לא טבעית, רוויה במאבקים פנימיים סביב מדיניות ומשאבים. על פי הערכות, היא אף מתכננת להעמיד מועמד לתפקיד הקנצלר בבחירות הכלליות הבאות, בעוד כשנתיים.

גאולנד עצמו, בן ה-82, רגיל לסערות שמעוררות התבטאויותיו. כך, קרא לפני כמה שנים לגרמנים "להתגאות בהישגי החיילים בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה", והוסיף כי "אין עוד עם באירופה שהתמודד עם עברו באופן מוצלח כל כך, ואין צורך עוד שניתן דין וחשבון ל-12 השנים שבהן הנאצים שלטו, הן לא קשורות לזהותינו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully