וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך לימין הקיצוני: אלטרנטיבה לגרמניה זכתה לראשונה בבחירות מחוזיות

מועמד של המפלגה הנוסקת בסקרים זכה בסיבוב המכריע במחוז במדינת תורינגיה, ושלח מסר לקואליציה השברירית של שולץ בברלין. המפלגה, המתנגדת למהגרים ולסנקציות על רוסיה, סומנה על ידי שירות הביטחון הגרמני המזהיר מפני תמיכה בה. בקהילה היהודית מזועזעים: "קו פרשת המים"

מועמד מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה רוברט זלסמן (במרכז) חוגג לצד בכירי המפלגה את ניצחונו בבחירות המחוזיות בזוננברג, תורינגיה, גרמניה, 25 ביוני 2023. רויטרס
מועמד מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה רוברט זלסמן (במרכז) חוגג לצד בכירי המפלגה את ניצחונו בבחירות המחוזיות בזוננברג, תורינגיה, גרמניה, 25 ביוני 2023/רויטרס

מועמד מטעם מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) זכה היום (ראשון) בפעם הראשונה בבחירות להנהגת מחוז, בניצחון שמהווה פריצת דרך עבור המפלגה שנהנית משיאי תמיכה בסקרים הארציים.

המפלגה, שהוקמה לפני עשור ומוחרמת על ידי המפלגות הגדולות בשל עמדותיה הקיצוניות, זכתה בסיבוב השני והמכריע בבחירות במחוז זונננברג במדינת תורינגיה שבמזרח גרמניה. המועמד שלה, רוברט זלסמן, קיבל 52.8% מהקולות.

המפלגה זינקה בסקרים בצל התסכול הגובר מהממשלה הפדרלית בברלין, שבראשה עומד הקנצלר אולף שולץ מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית. הוא עומד בראש קואליציה לא טבעית הכוללת גם את מפלגת הירוקים ואת הדמוקרטיים החופשים, והיא רוויה במאבקים פנימיים סביב מדיניות הממשלה והתקציב.

אלטרנטיבה לגרמניה זוכה ל-19% עד 20% בסקרים, והיא מפגרת רק אחרי המפלגה השמרנית שבאופוזיציה. הפרשנים אומרים כי היא מנצלת את חששות הבוחרים מפני מיתון, הגירה ומעבר לאנרגיה ירוקה, והיא אף מתכננת להעמיד מועמד לתפקיד הקנצלר בבחירות הכלליות הבאות ב-2025.

"קו פרשת המים"

בעוד שמפלגות ימין קיצוני רשמו לאחרונה הצלחות אלקטורליות במדינות אחרות באירופה, כמו בפינלנד שבה היא אף חברה בממשלה, התחזקותה של אלטרנטיבה לגרמניה היא נושא רגיש במיוחד לאור עברה הנאצי של המדינה.

נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, ג'וזף שוסטר, הביע זעזוע עמוק מתוצאות הבחירות בזוננברג. "זהו קו פרשת מים שהכוחות הפוליטיים הדמוקרטיים של המדינה הזאת לא יכולים פשוט לקבל", אמר לרשת RND.

המפלגה חזקה במיוחד במזרח הקומוניסטי לשעבר, והסקרים מראים שהיא עשויה לנצח בבחירות האזוריות בשלוש מדינות מזרחיות בשנה הבאה.

מומחים סבורים כי הניצחון המובהק של של המפלגה במחוז זונננברג, שאוכלוסייתו מונה רק כ-56 אלף תושבים, שולח מסר לברלין, במיוחד כשכל יתר המפלגות התאחדו לחזית אחת נגדו וכשלו. יריבו, מהמפלגה השמרנית, הסתפק ב-47.2% מהקולות.

המפלגה, שבתחילת דרכה התנגדה למטבע האירו, מתנגדת לסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה בשל המלחמה באוקראינה ומכחישה את משבר האקלים. היא החלה לצבור פופולריות עם פרוץ משבר המהגרים ב-2015, תחת הנהגתה של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל, ונכנסה לראשונה לפרלמנט ב-2017.

באופן חריג, סוכנות ביטחון הפנים של גרמניה הזהירה את המצביעים מפני תמיכה במפלגה והדגישה כי האיום החמור ביותר על הדמוקרטיה הגרמנית הוא הימין הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully