וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הימין הקיצוני בגרמניה: להתגאות בחיילינו במלחמת העולם השנייה

16.9.2017 / 19:07

אלכסנדר גאולנד, העומד בראש המפלגה שצפוייה להיות השלישית בגודלה בבחירות בסוף החודש, קרא בעצרת תמיכה שלא להתבייש בהישגי החיילים בזמן מלחמות העולם. "אין עוד צורך לתת דין וחשבון על תקופת שלטון הנאציזם", אמר

אלכסנדר גאולנד, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה. רויטרס
"על גרמניה לקחת מחדש בעלות על ההיסטוריה שלה". גאולנד/רויטרס

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה עורר סערה במדינה, לאחר שהביע תמיכה בהתנהלות החיילם הגרמנים בזמן שתי מלחמות העולם. "עלינו כגרמנים להתגאות בהישגי החיילים בזמן מלחמת העולם הראשונה והשנייה", אמר אלכסנדר גאולנד, מנהיג מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD). על פי הסקרים בגרמניה, מפלגתו של גאולנד זוכה לכ-12% תמיכה לקראת הבחירות שיערכו ב-24 בספטמבר, ולפיכך היא צפוייה להיות המפלגה השלישית בגודלה.

המשפטן בן ה-76 הוסיף בנאום בעצרת בחירות כי אין להזכיר לגרמנים עוד את עוולות מלחמת העולם השנייה ואת תקופת הנאציזם. "אם מסתכלים על רחבי אירופה, אין עוד עם שהתמודד עם עברו באופן מוצלח כל כך, אין צורך עוד שניתן דין וחשבון ל-12 השנים שבהן הנאצים שלטו, הן לא קשורות לזהותנו היום".

גאולנד אמר כי על גרמניה לקחת מחדש בעלות על ההיסטוריה שלה, "הצרפתים גאים בנפוליאון, הבריטים גאים באדמירל נלסון ובווינסטון צ'רצ'יל, וכך עלינו להיות גאים בחיילינו במלחמות העולם". בתחילת השנה אמר בכיר אחר במפלגה כי אנדרטת השואה בברלין היא "אנדרטת הבושה" וקרא ל"שינוי של 180 מעלות" ביחסה של גרמניה לתרופת השלטון הנאצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully