וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזים לסנקציות: קוריאה הצפונית הציגה את הטיל ששוגר לשמי יפן

סוכנות הידיעות המרכזית בפיונגיאנג הציגה את שיגור הטיל וואסונג-12 לשמי יפן, שלפי סיאול היה חלק מ"ניסוי שדימה תקיפה מתקנים חיוניים בצפון". ארה"ב קראה לפעולה מצד רוסיה וסין, אך האחרונה אמרה כי מוטב שוושינגטון "תימנע מאיומים נוספים"

תום זואילי

שיגור הטיל מקוריאה הצפונית לשמי יפן - כל הפרטים

- קוריאה הצפונית שיגרה טיל שחלף בשמי האי הצפוני הוקאידו שביפן
- הטיל התרסק אל האוקיינוס השקט כ-2000 ק"מ מהאי קייפ ארימו
- פיונגיאנג הציגה את תיעוד השיגור
- ארצות הברית קראה להתערבות אופרטיבית של רוסיה וסין
- שגריר סין בוושינגטון קרא "להימנע מאיומים ולהתמקד בעשייה"

קוריאה הצפונית פרסמה היום (שבת) תיעוד של הטיל ששיגרה אתמול לשמי יפן. בתיעוד, שפורסם על ידי סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית, נראה הטיל וואסונג-12 משוגר. מדובר באותו הטיל ששוגר לשמי יפן בחודש שעבר.

השיגור יצא לפועל לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם הטילו סנקציות על פיונגיאנג בעקבות הניסוי הגרעיני שקיימה לפני כשבועיים. סבב הסנקציות האחרון כלל איסור על יבוא טקסטיל מקוריאה הצפונית, וכן הגבלות על יצוא דלקים אליה. עם זאת, הנוסח רוכך משמעותית מזה המקורי שהעלתה ארצות הברית, שכלל אמברגו נפט והקפאת נכסיו של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. ההצעה המרוככת אפשרה את תמיכתן של סין ושל רוסיה, המחזיקות בזכות וטו בדומה לארצות הברית.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
רגע השיגור/רויטרס
קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בשיגור/רויטרס

הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ונחת כ-2,000 ק"מ ממזרח לאי הצפוני קייפ ארימו. מצבא קוריאה הדרומית נמסר כי הטיל ששיגרה המדינה הקומוניסטית הגיע ככל הנראה לגובה של 770 ק"מ ועבר מרחק של 3,700 ק"מ. הנשיא מון ג'ה-אין כינס דיון חירום. אחרי השיגור, דווח בסיאול כי הצבא ערך ניסוי בטילים בליסטיים שדימו תקיפת מתקנים חיוניים של הצפון.

אחרי השיגור, אמר אתמול שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון כי על סין ורוסיה להגיב לכך. לדבריו, "עליהן להפגין את חוסר סובלנותן לשיגורי הטילים הפרועים הללו באמצעות נקיטת פעולות בעצמן". לפני כן, הזהירה קוריאה הצפונית כי היא "תטביע" את יפן ותהפוך את ארצות הברית "לאפר" באמצעות הנשק הגרעיני שברשותה, בשל תמיכתן בסנקציות שהוטלו עליה.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
המנהיג מביע שביעות רצון בעוד הטיל נכנס לשטח האווירי של יפן/רויטרס

ואולם, שגריר סין בוושינגטון אמר לאחר מכן כי מוטב שהממשל יעסוק בעשייה ולא באיומים. "בכנות, אני חושב שארצות הברית צריכה לעשות הרבה יותר ממה שקורה עכשיו, כך שיתקיים שיתוף פעולה בינלאומי ויעיל בסוגיה", אמר קואי טיאנקאי. "היא צריכה להימנע מאיומים נוספים ולעסוק יותר בחידוש המשא ומתן".

חודש שעבר שיגרה פיונגיאנג טיל בליסטי שחלף בשמי צפון יפן, שאמרה כי היא נתונה תחת "איום חסר תקדים". מזכיר הממשלה בטוקיו אמר בעקבות הניסוי האחרון כי ארצו "תנקוט את כל האמצעים" כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי המדינה. לדבריו, מדובר בפרובוקציה וכי ארצו תמחה על כך באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully