וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים שהסתערו בקרב על הדרום: "המחבלים הבעירו בתים כדי לחנוק תושבים שהיו בממ"ד"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 7:27

גם מחיל השיריון הוזנקו בשבת לקרב על הצלת יישובי העוטף. הטנקים חצו את הרחובות, הפגיזו מחבלים והצילו חיי אדם: "יריתי כדי לסמן לכולם. רק בדיעבד, הבנתי שאני מפגיז ביישוב ישראלי", סיפר מג"ד 53. "היה כאן רוע. משפחה ישבה ברכב ונשרפה למוות", הם מספרים על הזוועות

סא"ל סלמאן חבקה על הלחימה ביישובי עוטף עזה. 12 באוקטובר 2023/אמיר בוחבוט

כמו כל המדינה, מג"ד 53 מחטיבה המשוריינת 188, סא"ל סלמאן חבקה תושב הכפר יאנוח בגליל המערבי, קיבל בבוקר שבת את ההודעה על חדירות מחבלים בנגב המערבי, עם תחילתה של המלחמה. "חלק מהלוחמים שלי היו במוצב שקף בדרום הר חברון והשאר חגגו בבית. עברנו מהר ככל האפשר ממצב שגרה לחירום. אמרתי לכל מי שהיה בדרך לבסיס צאלים שיגיע כמה שיותר מהר ויעלה על טנק. הכינו לנו את הטנקים במרץ. טסתי לבסיס כל הדרך מהבית שלי", סיפר אמש (רביעי) לוואלה!.

לכל העדכונים על המלחמה

"הטנקים שלי נכנסו לבארי, לנחל עוז, כפר עזה, מעבר ארז, ושדרות. השלמנו פרישת כוחות מכרם שלום, מעבר ארז ושדרות", החל לספר סא"ל סלמן על השעות מורטות העצבים שעברו עליו ועל חייליו. המראות אליהם נחשף בדרך היו קשים: רכבים שרופים, גופות מוטלות בצד הדרך, ואש בלתי פוסקת כולל החשש ממארבי טילים נגד טנקים.

"המשימה העיקרית שלנו היתה להציל חיי תושבים", סיפר המג"ד, "כשיריתי את הפגז הראשון, זה שידר מסר לכולם: 'הגענו! אנחנו כאן!' כל לוחם חי"ר מרגיש הרבה יותר בטוח כשיש טנק לידו. רק בדיעבד הבנתי שאני יורה פגז בתוך יישוב ישראלי". הטנקים של גדוד 53 נדרשו לפרוץ פנימה לרחובות תוך כדי שהם גורסים את כלי הרכב של המחבלים, אך גם רכבי האזרחים. חלקם הוצתו או נפרצו ביריות על ידי המחבלים. הם הוציאו מהם גלגלים ונעזרו בהם בהבערת הבתים - כדי לחנוק למוות את התושבים שהתבצרו בממ"דים".

סא"ל סלמאן חבקה מספר על חורבן יישובי הדרום בתקיפת חמאס. 12 באוקטובר 2023. אמיר בוחבוט
סא"ל סלמאן חבקה מספר על חורבן יישובי הדרום בתקיפת חמאס. 12 באוקטובר 2023/אמיר בוחבוט
היערכות כוחות חיל השריון. דובר צה"ל
היערכות כוחות חיל השריון/דובר צה"ל

"המטרה שלי היתה להרוג כמה שיותר מחבלים. אני באופן אישי יריתי 12 פגזים לעבר מחבלים. הלוחמים שלי חברו ללוחמים בגזרות השונות וטיהרו בתים. הם חילצו את השבויים מביתיהם, וחיסלו את המחבלים", סיפר המג"ד. "בשדרות, מפקד הפלוגה שלי ירה לעבר מחבלים. מדובר בבני עוולה פחדנים שניצלו את החג. הם רצחו, שחטו וחטפו ילדים קשישים ותינוקות. זה נצרב לי במוח. הלוחמים הגיבורים שלי ירו 250 פגזים במחבלים כדי להציל את חיי האזרחים ביישובים".

זמן קצר לאחר שהמג"ד סיים לגולל את עדותו, חלף ממול טנק של גדוד 53 כחלק מסיור, מסביב לבסיס בו התקיימה השיחה. "אנחנו לא לוקחים סיכונים", הסביר אחד הקצינים הבכירים, "אנחנו עדיין עסוקים בלטהר את השטח". לפתע, נשמע פיצוץ בתוך הקיבוץ הסמוך, ספק מטען חבלה ספק פצצת מרגמה.

"ראינו זוועות. משפחה שישבה ברכב ונשרפה למוות. ממה שהבנו מחבלים כפו על בני המשפחה לשבת ברכב, ירו עליהם ואז שרפו אותם. הבתים נהרסו בלחימה. המחבלים השתמשו במספר בלתי נתפס של מטעני חבלה וטילים נגד טנקים. מעולם לא ראיתי כמות כזו גדולה של אמצעי לחימה בתוך יישוב. זה הרבה יותר משנאה, היה כאן רוע. שיטות רצח הילדים זעזעו אותי. אני מאוד מאוד מקווה שאחרי שנסיים את העבודה, נצא להתקפה לא כדי לנקום ולהרחיק את האיום הזה. את הרוע הזה. לחסל אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully