וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת החירום הוקמה; נתניהו: "נעבוד יחד למען אזרחי ישראל", גנץ: "זו שותפות גורל"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 8:35

אחרי ישיבת הקבינט שהתארכה מעבר לצפוי, רה"מ, שר הביטחון גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי נשאו הצהרה משותפת. נתניהו התחייב, "כולנו נילחם יחד על הבית"; גנץ התריע: "את העוצמה שלנו כבר מרגישים בעזה ואם יהיה צורך ירגישו גם בלבנון"

בווידאו: הצהרת נתניהו גנץ וגלנט/לשכת עיתונות ממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הערב (רביעי) על הקמת ממשלת חירום לאומית. "עם ישראל מאוחד והיום גם ההנהגה שלו מאוחדת", קבע כשלצדו שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, "שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף. נעבוד יחד שכם אל שכם למען אזרחי ישראל, למען מדינת ישראל".

נתניהו המשיך ותקף את ארגון הטרור חמאס ואת מעשי הזוועות שביצע לחיילים ואזרחים. "ראינו את חיות הטרף, ראינו את הברברים שאיתם אנחנו מתמודדים, אנו נלחמים באויב אכזר שגרוע מדעאש", אמר, "מה גדולה הזוועה, מה גדול הכאב. כל משפחה בישראל מכירה מישהו שנספה בתופת, והחדשות מגיעות והשמות מגיעים, וזה נורא. כולנו מכירים משפחות שיקיריהם נטבחו, נרצחו נשרפו, אבל כגודל הזוועה כך גודל הגבורה: גברים ונשים, אבות ואמהות, לוחמים ואזרחים שגילו אומץ לב וגבורה עילאית. כולנו נילחם יחד על הבית".

הצהרת ראש הממשלה נתניהו בנושא ממשלת אחדות.. צילום מסך, צילום מסך
"גורל המדינה שלנו מוטל על הכף". נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

השר יואב גלנט אמר כי התקפת חמאס היא "חמורה מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי פעם בעולם". הוא הוסיף, "אני משרת כחייל ולוחם 47 שנים, אירוע כזה לא ראיתי, מעשים ברברים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945". הוא פירט סיפורי גבורה של לוחמים מפרוץ המלחמה והבטיח, "אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס, דעאש, עזה, נמחה אותו מעל האדמה. לא יהיה מצב שירצחו ילדים ישראלים ונעבור לסדר היום".

בהצהרתו הראשונה מאז הצטרפותו לממשלה, גנץ ביקש להביע הערכה לאזרחי ישראל, תושבי הדרום והעוטף, "שעברו חוויות אישיות בלתי נתפסות וגילו גבורה גדולה מאוד". הוא המשיך, "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר, אלה ימים גורליים, החברים שלנו המשפחות שלנו נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר, אויב שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עכבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון יואב גלנט. צילום מסך, צילום מסך
"לא יהיה מצב שירצחו ילדים ישראלים ונעבור לסדר היום". גלנט/צילום מסך, צילום מסך

גנץ הוסיף, "העמידה שלנו כאן, שכם אל שכם, היא מסר ברור לאויבנו וחשוב מכך מסר לכל אזרחי ישראל - כולנו יחד, כולנו מתגייסים, כולנו מגויסים". הוא שלח מסר ללבנון: "את העוצמה שלנו כבר מרגישים בעזה ואם יהיה צורך ירגישו גם בלבנון והעולם כולו יראה את זה. מנת חלקם של אויבנו יהיה דם ואש ותמרות עשן".

הוא המשיך והתייחס להקמת ממשלת החירום. "כפי שלקרב יוצאים אנשים משמאל ומימין, דתיים וחילונים, מהעיר ומהכפר, כך גם את ההחלטות הקשות בממשלה ננהל אנשים שמגיעים ממחנות שונים, כי בעת הזו יש רק מחנה אחד - המחנה של עם ישראל". גנץ התחייב, "אנחנו ננצח ונשנה את המציאות הביטחונית והאסטרטגית. השותפות שלנו היא לא שותפות פוליטית, היא שותפות גורל. כל אזרח ישראל שותפי גורל ויחד נעצב את גורלנו וגם את המציאות".

גנץ הדגיש כי כל חברי המחנה הממלכתי מתייצבים למערכה שמנוהלת על ידי רה"מ ושר הביטחון, "ופשוט נותנים כתף. אנחנו מתגייסים כמו שהילדים של כולנו מתגייסים, כי החברה הישראלית כולה בצו 8. בעת הזו כולנו חיילים של מדינת ישראל זה הזמן להתכנס יחד ולנצח. זה לא הזמן לשאלות קשות אלא לתשובות מוחצות בשדה הקרב. לממשלה וכחות הביטחון יש גיבוי רחב גם ממפלגות האופוזיציה, שאני מקווה שיצטרפו אלינו בימים הקרובים". הוא טען, "זה מה שעם ישראל רוצה וזה בעיקר מה שעם ישראל צריך. שותפות הגורל שלנו תביא לניצחון חד ומובהק לשינוי המציאות ולהתמודדות עם כל האתגרים. המלחמה הזו תספק ביטחון שנים קדימה לכל אזרחי ישראל".

בני גנץ בצהרה על ממשלת האחדות בעקבות מבצע "חרבות ברזל". צילום מסך, צילום מסך
"העמידה שלנו כאן שכם אל שכם היא מסר ברור לאויבנו". גנץ/צילום מסך, צילום מסך

לבסוף, גנץ התייחס למשפחות החטופים. "נידרש לפעולות יוצאות דופן והחלטות קשות, נעשה הכול כדי להחזיר את יקירכם הביתה", התחייב.

טרם ההצהרה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את צירופם של חמשת שרי המחנה הממלכתי לממשלת החירום לתקופת המלחמה. גנץ ואיזנקוט כבר הצטרפו לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שהתארכה מעבר למצופה - ונקטעה לטובת ההצהרה. לאחריה, ישיבת הקבינט התחדשה.

בקבינט המלחמה המצומצם יהיו חברים רה"מ נתניהו, גלנט וגנץ. השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט וח"כ יפעת שאשא ביטון יהיו משקיפים. חילי טרופר יכהן כשר בלי תיק.

למטבחון המצומצם לא יואצלו סמכויות, שיישארו בידי הקבינט המדיני ביטחוני, בדומה לפורום קבלת ההחלטות הביטחוני המצומצם של נתניהו עם גלנט ודרמר כיום, רק עם חיזוק של גנץ ואיזנקוט. מקום בקבינט יישאר ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, במידה ויצטרף. אלא, שלפיד דורש כתנאי להצטרפותו את פיטוריהם של איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מהתיקים הביטחוניים. במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה, בהם מינוי נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, שימשיך לכהן לפחות עד תום תקופת החירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully