וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.5 מיליון תלמידים יישארו בבית: הלימודים ברחבי הארץ בוטלו בעקבות המצב הביטחוני

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 16:05

פיקוד העורף הודיע על השבתת הלימודים בכל רחבי הארץ. תלמידי מסגרות החינוך, ו-166 אלף עובדי ההוראה לא יחזרו מחופשת סוכות. קיש פתח את חדר המצב במשרד החינוך: "להיערך לתמיכה נפשית נרחבת". הנהגת ההורים: "מוטלת עלינו החובה לא להפיץ את תיעודי המראות הקשים"

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

פיקוד העורף הודיע הבוקר (שבת) על השבתת הלימודים ברחבי הארץ, עקב מלחמת הפתע שפרצה בעוטף עזה - ומחר, כ-2.5 מיליון תלמידי מערכת החינוך וכ-166 אלף עובדי ההוראה לא יחזרו ללימודים מחופשת סוכות. בעקבות ההודעה, שר החינוך יואב קיש פתח את חדר המצב במשרד החינוך שבירושלים, וכינס את ממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מנהלי מחוזות החינוך ובכירים נוספים במשרד.

"האתגר המרכזי כרגע בעוטף עזה וביישובי הדרום הוא אתגר ביטחוני שמטופל ע"י גורמי הביטחון.
המשימה המרכזית של מערכת החינוך היא שמירה על חיי התלמידים והסגלים תוך סיוע וליווי חינוכי. מלבד האתגר הביטחוני יש להיערך באופן נרחב לתמיכה נפשית ופסיכולוגית עבור התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה, בדגש על יישובי הדרום", פתח קיש את הישיבה.

בהנהגת ההורים הארצית התכנסו להערכת מצב שבסיומה עדכנו וקראו למנוע את הפצת התיעודים הקשים מהמלחמה: "תמונת המצב הנוכחית קשה וכך גם המראות, מוטלת עלינו החובה שלא לסייע בהפצתם. הנהגת ההורים הארצית החליטה על מספר צעדים שמטרתם לחזק את תושבי הדרום הנמצאים תחת מתקפה ולתמוך בהם בכל דרך. אנו פונים לכל מי שמבקשים לסייע או לתרום לעמוד בקשר עם יושבי ראש הנהגות ההורים היישוביות".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הלימודים יושבתו מחר בכל רחבי הארץ - 2.5 מיליון תלמידים יישארו בבית/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
נפילה סמוך לבסיס אוגדת עזה כרגע.  7 באוקטובר 2023. TPS
נפילה סמוך לבסיס אוגדת עזה כרגע. 7 באוקטובר 2023/TPS

חמאס פתח הבוקר במתקפת פתע על ישראל שכוללת ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז וכן חדירות של מאות פלסטינים ומחבלים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. לפחות 40 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-740 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל אמרו כי חמאס מחזיק בכמה יישובים בעוטף עזה. לפי דיווחים, ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אנחנו במלחמה".

דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי מסר היום (שבת) לוואלה! עדכון מצב על מלחמת הפתע בדרום הארץ: "התחלנו גיוס מילואים נרחב. המאמץ המרכזי זה הצפת כל היישובים בכוחות מבצעיים, צריך להישאר נעולים בבתים, השעות הבאות יהיו קשות".

"במקביל לירי, נכנסו מחבלים לשטח ישראל, הרגנו לא מעט מהם. הציבור צריך לגלות אחריות: לכל היישובים יגיעו כוחות צה"ל. נהרוג את המחבלים ונעדכן את המחבלים. במקביל לכך - תוקפים בעזה וכל מטרות המלחמה. צה"ל ערוך לכל התרחישים - לא רק לעזה", עדכן הגרי.

לכל העדכונים על מלחמת הפתע בדרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully