וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס כבש יישובים בעוטף עזה, תושבים מוחזקים בני ערובה

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 14:45

נכון לשעה זו ישנם 14 מוקדי לחימה וקרבות מתנהלים בין מחבלים לכוחות ביטחון בכמה יישובים בעוטף עזה. מאות בני משפחה הגיעו לדרוש לשלום יקיריהם בבית החולים סורוקה. "שטף הפצועים לא נגמר - זה בלתי נתפס". אלה מקיבוץ בארי: "ראיתי שחטפו את אבא שלי לעזה"

בווידאו: מחבלים חדרו מעזה לשטח ישראל וירי כבד מהדרום ועד מרכז הארץ/צילום: יותם רונן, אבי רוקח, ניב אהרונסון, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות על פי סעיף 27 א' לחוק זכוית היוצרים

חמאס כבש היום (שבת) כמה יישובים בעוטף עזה ובצה"ל מודים כי הוא שולט בהם ברגעים אלה. כוחות הביטחון ואזרחים חמושים מנהלים קרבות מול המחבלים ביישובים. התושבים מסתגרים בבתים, חלקם מוחזקים כבני ערובה ואחרים מתבצרים בבתים ומתחננים לעזרה. נכון לשעה זו, ישנם 14 מוקדי לחימה.

אל בית החולים סורוקה בבאר שבע הגיעו מאות בני משפחה של נעדרים ופצועים, שמבקשים להתעדכן לשלום יקירהם. בהם, תושבי הפזורה הבדואית והוריהם של המשתתפים במסיבת הטבע באורים שהותקפה על ידי המחבלים. "הסתסמתי עם הבת שלי לפני כמה שעות, היא שלחה לי סלפי מהמחבוא בשיחים. הם התבקשו לנתק טלפונים. אני לא יודעת מה מצבה ואיפה היא. אמרו לנו שמפנים לסורוקה ובאתי לפה", דיווח אחד ההורים.

עובד במרכז הרפואי סיפר: "שטף הפצועים לא נגמר. אני כל הבוקר מסתמס ומדבר עם חברים מיושבי העוטף שהגיעו אליהם מחבלים. זה לא נתפס שבמשך שלוש שעות אף אחד לא הגיע לעזור להם".

לכל העדכונים על מלחמת הפתע בדרום

אחת מתושבות כפר עזה כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "האחיינים שלי מתחבאים. הם התקשרו שירו באבא ובאימא והם מתים. המשטרה לא עונה ומד"א לא יכולים להיכנס לקיבוץ".

כוחות ביטחון הוקפצו ברחבי הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות ביטחון בעוטף עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלה, תושבת בארי בת 23, סיפרה לחדשות 12 על התקיפה ביישוב בארי: "ראיתי שחטפו את אבי לעזה". יהודה סיפר כי דודו עדכן אותו שמחבלים נכנסו לביתו ביישוב חולית ויש פצועים בבית. לאחר קרב יריות הוא הצליח לחסל מחבל, אך שעות לאחר האירוע וכוחות הביטחון טרם הגיעו.

בכירים בצה"ל העריכו בשיחות סגורות כי חמאס השתלט על כמה יישובים בדרום הארץ: "שטח במדינת ישראל שנכבש כעת על ידי חמאס".

לפי הערכות, בכמה יישובים בעוטף מתנהלים קרבות בין מחבלים לשוטרים. בשדרות הושגה שליטה על תחנת משטרה ומחבלים חוסלו. ככל הנראה ישנם נפגעים ישראלים. באירוע בני ערובה באופקים גם נפגעו אזרחים ושוטרים ובנתיבות עדיין מתנהל מרדף אחרי מחבלים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

רה"מ בנימין נתניהו הגיב לאירועים: "אזרחי ישראל אנחנו במלחמה. לא במבצע לא בסבבים, במלחמה. הבוקר חמאס פתח במתקפת פתע רצחנית נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה. אנחנו בתוך זה משעות הבוקר המוקדמות. כינסתי את ראשי מערכת הביטחון, הנחיתי קודם כל לטהר את היישובים מהמחבלים שחדרו פנימה. במקביל הורתי לבצע גיוס מילואים נרחב, להשיב מלחמה בעוצמה ובהיקף שהאויב לא הכיר. האויב ישלם מחיר שלא ידע כמותו. אני קורא בינתיים לכל אזרחי ישראל להישמע בקפדנות להוראות הצבא ופיקוד העורף. אנחנו במלחמה, ואנחנו ננצח בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully