וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בין ראש יהודי לעיריית תל אביב: הקפות שניות ללא הפרדה

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 15:07

העירייה טענה בדיון בעליון כי היא חוששת מעימותים סביב האירוע, אך השופט גרוסקופף מתח ביקורת על הדברים: "זה שיקול של המשטרה". ראש יהודי: "לא הכנסנו אצבע בעין, רוב התושבים קיבלו אותנו באהבה". לבסוף, המליצו השופטים לצדדים להסכים לפשרה, ואלה נענו לבקשה

העליון דן בערעור של ראש יהודי נגד עיריית תל אביב/חיים גולדברג-פלאש 90

ארגון "ראש יהודי" ועיריית תל אביב הגיעו היום (שישי) לפשרה לפיה הארגון יוכל לקיים אירוע הקפות שניות בעיר, אך ללא הפרדה ועל פי המסלול שאישרה המשטרה. זאת, לפי המלצת בית המשפט העליון, בתום דיון בערעור שהגיש הארגון בנושא. התהלוכה לא תעבור בכיכר דיזנגוף, אך ההקפות יוכלו להתקיים מהשעה 21:30.

נציג העירייה טען כי אחד השיקולים להחלטת העירייה היא החשש מעימותים סביב האירוע, גם אם לא תוקם בו מחיצה. לשאלת גרוסקופף, טען סלמן כי העירייה לא הייתה מאשרת את ההקפות השניות אם היה חשש לעימותים גם אם הארגון לא היה מפר את הוראתה ביום כיפור. אולם, השופט מתח ביקורת על הטיעון והקשה: "זה לא תפקידה של המשטרה לשקול את השיקול הזה?".

במהלך הדיון, טען עורך הדין של "ראש יהודי", אורי ישראל פז, כי המחיצה המאולתרת שהוקמה עבור תפילת יום כיפור אינה מהווה הפרדה מגדרית ולכן הארגון לא הפר את היתר העירייה. אולם, השופט גרוסקופף הבהיר כי "בבית המשפט המחוזי נקבע אחרת". עם זאת, באירוע ההקפות השניות, הבהיר הפרקליט כי לא נדרשת כלל הצבת מחיצה.

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים בכיכר דיזנגוף ביום כיפור/פלאש 90, תומר נויברג

בהמשך הדיון התלהט, כשהיועץ המשפטי של עיריית תל אביב עוזי סלמן אמר כי "להחלטה שלכם היום יש השלכת רוחב על כל העיריות", וחברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, שנוכחת בדיון, צעקה לעברו: "אז אולי תסכימו כבר לתת היתר 'ובא לציון גואל'?, די לבושה הזאת". בעקבות ההתפרצות, נזף בה השופט גרוסקופף: "גברתי, עם כל הכבוד את יודעת איך להתנהג".

נציג ראש יהודי דחה את הטענות לפרובוקציה מצד הארגון ואמר כי "לא הכנסנו אצבע בעין, זה ממש לא נכון. רוב תושבי העיר מקבלים את זה באהבה. יש מגוון רחב של משתתפים באירועים שלנו, מכיפות על הראש ועד כיפות שקופות".

ראש העיר תל אביב רון חולדאי כתב אחרי הדיון כי "עיריית תל אביב-יפו נענתה לבקשת בית המשפט העליון, שברוח הימים ועל רקע האווירה הציבורית המתוחה, לחץ לאפשר לקיים אירוע הקפות שניות על ידי ארגון ראש יהודי בכיכר דיזנגוף. בית המשפט הבהיר לארגון שלא תהיה הפרדה מגדרית באירוע. ובכדי להפחית את הסיכוי לפרובוקציות הנחה לקיים את האירוע בשעה מאוחרת מהרגיל. גם כשבית המשפט אינו בעמדתי - אני מכבד אותו".

יו"ר תקווה חדשה-הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער הגיב להחלטה ואמר כי: "מלכתחילה סרוב עירית תל-אביב-יפו לקיום הקפות בכיכר דיזנגוף הדיף ניחוחות של נקמנות מעורבת בשיקולים זרים של הבחירות המתקרבות. טוב ששופטי בית המשפט העליון העמידו את העיריה במקום".

עוד בוואלה!

ברקע תקרית נוספת: רוב מוחלט בציבור מתנגד לכל הפרעה לתפילה במרחב הציבורי

לכתבה המלאה
הרב ליאו די ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע הגיע לתפילה בהפרדה, כיכר דיזנגוף, 5 באוקטובר 2023. תקשורת חי חילונים ירוקים, אתר רשמי
התפילה בכיכר דיזנגוף אתמול/אתר רשמי, תקשורת חי חילונים ירוקים
עו״ד אפרים דמרי. אבנר כהן, אתר רשמי
עו״ד אפרים דמרי/אתר רשמי, אבנר כהן

חן אריאלי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "בית המשפט העליון הבהיר ל'ראש יהודי' שלא תהיה הפרדה מגדרית באירוע ההקפות מחר, שיתקיים במסגרת פשרה עם העיריה שהושגה ברוח החג. כפי שאנחנו מכבדים את בית המשפט אנחנו מצפים ש'ראש יהודי' יעמדו בסיכום ללא התחכמויות ופרובוקציות".

אתמול שוב אירעו עימותים בתל אביב בשל תפילה שנערכה בהפרדה מגדרית. תושבים מחו בכיכר דיזנגוף בפני מתפללים שהקימו מחיצה מאולתרת במקום, חרף הבהרת העירייה כי אין אישור להפרדה במרחב הציבורי. המתפללים עברו להחזיק את המחיצה בידיהם לאחר שפורקה על ידי פקחים. בין המשתתפים שהגיעו לכיכר היה ליאו די מאפרת, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע בבקעה.

במקום התפתח עימות, במהלכו הפריעו התושבים למתפללים. האב השכול סיפר כי רבים תמכו במהלך, ובודדים הפריעו להם. הוא הדגיש כי לא הופעלה כל אלימות כלפיהם. למרות זאת, בשעות הערב גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המפגינים וטען כי דחפו את די. "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב", אמר נתניהו. "אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully