וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע תקרית נוספת: רוב מוחלט בציבור מתנגד לכל הפרעה לתפילה במרחב הציבורי

עודכן לאחרונה: 6.10.2023 / 7:14

מנתוני סקר מעריב עולה כי 71% מהציבור סבורים שהפרעה לתפילה אינה לגיטימית בשום צורה. קרוב לרבע מהחילונים מצדיקים מניעת תפילה ברחוב - אם היא נערכת בהפרדה - ומה חושבים בציבור המסורתי? וגם: השינויים במפת המנדטים על רקע הסערה

בוידאו: הרב ליאו די ששכל את אשתו ושני בנותיו בפיגוע התפלל בהפרדה בכיכר דיזנגוף/תקשורת חי חילונים ירוקים

רוב מוחלט בציבור בישראל סבור שהפרעה לתפילה במרחב הציבורי אינה לגיטימית מכל סיבה שהיא - כך עולה הבוקר (שישי) מסקר מעריב. על פי הנתונים, 71% מהאוכלוסייה מאמינים כי אין להפריע לתפילה, לעומת 12% שסבורים כי הפרעה לגיטימית במקרה שהתפילה מתקיימת בהפרדה. רק 6% מאמינים כי אפשר להפריע או למנוע תפילה במרחב הציבורי בכל מקרה.

עם זאת, בקרב הציבור החילוני, 22% מצדיקים הפרעה לתפילה בהפרדה במרחב הציבורי, לעומת 51% שמתנגדים לכך גם במקרה של הפרדה. 12% מהחילונים מצדיקים הפרעה כזו גם בתפילה מעורבת.

כצפוי, בקרב האוכלוסייה הדתית והחרדית יש רוב עצום נגד הפרעה לתפילה בכל מקרה שהוא - עם 87% ו-98% בהתאמה. גם בקרב המסורתיים יש רוב מוצק של 80% נגד הפרעה לכל תפילה שהיא, לעומת 8% שלא מתנגדים לכך אם מדובר בתפילה בהפרדה.

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
"ההפרעה אינה סבירה". עימותים במהלך תפילת יום כיפור/פלאש 90, תומר נויברג

אתמול שוב אירעו עימותים בתל אביב בשל תפילה שנערכה בהפרדה מגדרית. תושבים מחו בכיכר דיזנגוף בפני מתפללים שהקימו מחיצה מאולתרת במקום, חרף הבהרת העירייה כי אין אישור להפרדה במרחב הציבורי. המתפללים עברו להחזיק את המחיצה בידיהם לאחר שפורקה על ידי פקחים. בין המשתתפים שהגיעו לכיכר היה ליאו די מאפרת, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע בבקעה.

במקום התפתח עימות, במהלכו הפריעו התושבים למתפללים. האב השכול סיפר כי רבים תמכו במהלך, ובודדים הפריעו להם. הוא הדגיש כי לא הופעלה כל אלימות כלפיהם. למרות זאת, בשעות הערב גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המפגינים וטען כי דחפו את די. "איש מחאה דוחף את הרב ליאו די ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב", אמר נתניהו. "אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו!".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בני גנץ, הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) , אוניברסיטת רייכמן, 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
לו הבחירות היו נערכות היום המחנה הממלכתי - המפלגה הגדולה בכנסת. גנץ/ראובן קסטרו

ומהי תמונת המנדטים?

בד בבד, ברקע הסערה, חלו שינויים קלים במפת המנדטים המסתמנת. על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בכנסת, עם 29 מנדטים - אחד יותר מהסקר בשבוע שעבר. מיד אחריה נמצאת הליכוד עם 28 מנדטים, והרחק אחריהן יש עתיד מאבדת מנדט אך היא עדיין המפלגה השלישית בגודלה עם 16 מושבים בכנסת.

ש"ס נותרת עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם שבעה וישראל ביתנו עם שישה. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מתחזקת במנדט לשישה, ואילו מרצ נחלשת מחמישה לארבעה. בכך, למעשה, מצמצמת הקואליציה הנוכחית את הפער מהאופוזיציה והיא עומדת על 55 מושבים לעומת 65 של המפלגות שאינן בממשלה.

חד"ש-תע"ל ורע"ם שומרות על כוחן עם חמישה מנדטים, לעומת עוצמה יהודית, שעדיין קרובה לאחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים. מפלגת העבודה אומנם מתחזקת באחוז, אך עדיין מקבלת רק 2.1% מקולות המצביעים ונותרת מחוץ לכנסת, כמו בל""ד שמתחזקת מעט ל-1.9% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully