וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביש עתיד: יש תחושה שהמחנה הממלכתי תוביל, אבל עדיין אין בחירות

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 14:28

ח"כ מאיר כהן שיתף בריאיון ל-103FM בתחושותיו בנוגע לתמונת המנדטים בקרב מפלגות האופוזיציה, ויצא נגד גנץ: "לעיתים הוא אומר ולא אומר". על הפריימריז ביש עתיד: "כנראה אתמוך בלפיד". על חוק הגיוס: "אסור שתהיה פשרה עליו, הוא מפרק את צבא העם"

כנס בחירות מקומיות יש עתיד/צילום: עידו רימון

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) התראיין הבוקר (רביעי) לענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103FM, ואמר שהוא ככל הנראה יתמוך ביו"ר מפלגתו יאיר לפיד בפריימריז לראשות יש עתיד בדצמבר הקרוב: "הוא היה ראש ממשלה מצוין".

כהן הוסיף: "אנחנו פותחים את השורות, התחייבנו לפתוח את השורות. לצערי הגדול דווקא לנו נשפו בעורף. אנחנו מתעקשים על המדינה הזו. כל אחד יציג את מה שיש לו להציג. אנחנו הולכים לתהליך דמוקרטי וזה מצוין. אני רואה את חבריי בליכוד ובמפלגות אחרות אומרים שהמחויבות לקבוצה של 200 חברי מרכז כאלה ואחרים מעיקה עליהם, ולעיתים הם מרגישים שהם מחויבים אליהם. ואני מבין שלא אתמוך לעולם בפריימריז מהסוג הזה. אז אנחנו נמצאים כאן בבחירות ליו"ר המפלגה, ואנחנו ממשיכים קדימה".

שר הרווחה מאיר כהן באולפן וואלה. ינואר 2014. נמרוד סונדרס
"התחייבנו לפתוח את השורות". מאיר כהן/נמרוד סונדרס

לדבריו, "הכאוס הגדול במדינה, הוויכוחים הגדולים והניסיון לשנות את זהות המדינה, מאורעות יום כיפור האחרון, גורמים להרבה מאוד אנשים לרצות לשמוע על פשרות, על אחדות ועל להתקפל. זה בסדר שכולם יתקפלו. אנחנו שומעים את גנץ, לעיתים הוא אומר ולא אומר. כן מחדדים את העמדות, לא בכדי להיות חס ושלום ברי ויכוח, אלא כדי לשים על השולחן בתוך כל הכאוס הגדול סוגיות שצריך לפתור אותן ולא להשאיר אותם לילדים שלנו. יש תחושה שהמחנה הממלכתי היא זו שתוביל, אבל עדיין אין בחירות".

על חוק הגיוס, אמר כהן: "אני מסתכל על החוק הזה, ואני חושב שאסור שתהיה פשרה עליו, הוא מפרק את צבא העם, הדבר שהוא קודש הקודשים".

אירוע השקת קמפיין והצגת הרשימה של ״המחנה הממלכתי״ בראשות בני גנץ גני התערוכה, ת"א 
 6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"יש תחושה שהמחנה הממלכתי היא זו שתוביל"/ראובן קסטרו

אתמול התראיין ח"כ רם בן ברק, שהודיע כי יתמודד בפריימריז לראשות מפלגת יש עתיד נגד היו"ר יאיר לפיד בדצמבר הקרוב, ושיתף בתחושותיו לקראת הפריימריז. "אני חושב שהסיכויים הם טובים, כולם יודעים איך מתחילים אף אחד לא יודע איך מסיימים".

לדבריו, "עוד לא שלחתי שום מכתב בקשה כי רק אתמול קיבלנו את הרשימה", אמר, והוסיף: "מה שאני אומר לחברי יש עתיד זה שיש ביני לבין לפיד כמה דברים שאנחנו לא רואים עין בעין. לדוגמה, אני בטוח שהמפלגה צריכה להיות הרבה יותר דמוקרטית. עד היום היא בוודאי לא הייתה דמוקרטית, היום אנחנו עושים את הצעד הראשון לדמוקרטיה, יש פריימריז על תפקיד היו"ר".

יאיר לפיד, רם בן ברק. מרים אלסטר, אוליביה פיטוסי/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש בראש. לפיד ובן ברק/עיבוד תמונה, מרים אלסטר, אוליביה פיטוסי/פלאש 90

הקריטריונים הנדרשים להגשת מועמדות לפי התקנון - חברי מפלגה במשך לפחות שלוש שנים רצופות, שלא הורשעו בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידם לדין בעבירה שיש עימה קלון. בינתיים, רק ח"כ בן ברק הודיע כי בכוונתו להתמודד מול לפיד, מייסד יש עתיד והיו"ר שלה ב-11 השנים האחרונות.

בוועידת יש עתיד חברים כ-750 איש, בהם פעילים, ח"כים, וראשי מטות השטח של המפלגה. זו תהיה הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה, אך בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו"ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully