וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש עתיד" תקיים לראשונה פריימריז לראשות המפלגה בדצמבר 2023

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 19:42

במפלגה הכריזו רשמית על הבחירות הראשונות לתפקיד היו"ר - 11 שנים אחרי הקמתה על יד ח"כ יאיר לפיד. בבחירות יוכלו להשתתף ולהתמודד רק מי שמוגדרים חברי ועידה ועומדים בקריטריונים. ח"כ רם בן ברק הודיע לוועדה על כוונתו להגיש מועמדות | כל הפרטים

בווידאו: יאיר לפיד באולפן וואלה!, 5 ביולי 2023/ראובן קסטרו, מערכת וואלה!

במפלגת יש עתיד הכריזו היום (שני) רשמית על הבחירות הראשונות לראשות המפלגה - 11 שנים אחרי היווסדה על ידי ח"כ יאיר לפיד. בהודעה של המפלגה נמסר כי בחודש דצמבר הקרוב תתקיים ועידת יש עתיד ובמרכזה ייערכו פריימריז לראשות המפלגה. בבחירות יוכלו להשתתף ולהתמודד רק מי שמוגדרים חברי וועידה ועומדים בקריטריונים בתקנון המפלגה.

הקריטריונים הנדרשים להגשת מועמדות לפי התקנון - חברי מפלגה במשך לפחות שלוש שנים רצופות, שלא הורשעו בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידם לדין בעבירה שיש עימה קלון. בינתיים, רק ח"כ רם בן ברק הודיע כי בכוונתו להתמודד מול לפיד, מייסד יש עתיד והיו"ר שלה ב-12 השנים האחרונות.

בוועידת יש עתיד חברים כ-750 איש, בהם פעילים, ח"כים, וראשי מטות השטח של המפלגה. זו תהיה הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה, אך בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו"ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים.

יאיר לפיד ורם בן ברק במהלך סיעת יש עתיד כנסת, ירושלים 15 בינואר 2018. דוברות יש עתיד, מערכת וואלה! NEWS
יתמודד מול לפיד: ח"כ רם בן ברק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות יש עתיד

לאחר ההודעה, ח"כ רם בן ברק סגן ראש המוסד לשעבר, הודיע לוועדת הבחירות של המפלגה על כוונתו להגיש מועמדות לתפקיד: "אני מברך על החלטת יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד לקיים בחירות לתפקיד יו"ר המפלגה. על פי תקנון הבחירות נדרש להשיג 75 חתימות מקרב חברי הועידה, ובכוונתי לעשות כן".

בשבוע שעבר, נשאל יו"ר המפלגה יאיר לפיד בריאיון לטל שלו וניסים משעל ב-103FM, על הבחירות במפלגה, והשיב: "יהיו פריימריז ב'יש עתיד', כנראה עוד השנה לתפקיד היו"ר. אני חושב שעל התפקיד שלי צריכים להיות פריימריז, לא לחברי כנסת ואם אתם רוצים לדעת למה אני מציע שתעברו על חברי הכנסת של הליכוד. יהיה פריימריז על תפקיד יו"ר יש עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully