וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית ממרצ שפרשה מממשלת בנט-לפיד - מונתה לתפקיד בממשלת נתניהו

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 21:41

ג'ידא רינאווי זועבי, ששיחקה תפקיד מכריע בהפלת ממשלת בנט-לפיד, מונתה לאחרונה לתפקיד בממשלת הימין כיועצת במשרד הפנים - כך פורסם הערב בחדשות 12. רינאווי זועבי, שפרשה מהקואליציה במאי 2022, ויתרה בזמנו על מינוי לתפקיד קונסולית בשנגחאי בתמורה להתפטרותה

בווידאו: ג'ידא רינאווי זועבי יצא למפגינים מול ביתה/צילום: יואב איתיאל

ח"כ לשעבר ממרצ, ג'ידא רינאווי זועבי, ששיחקה תפקיד מכריע בהפלת ממשלת בנט לפיד, מונתה באחרונה לתפקיד בממשלת הימין שהחליפה אותה - על תקן של יועצת במשרד הפנים.

רינאווי זועבי, שפרשה מהקואליציה במאי 2022 ברקע הקרב על אישור תקנות יהודה ושומרון, ויתרה בזמנו על מינוי לתפקיד קונסולית בשנגחאי בתמורה להתפטרות שלה, והובילה להפלת ממשלת בנט-לפיד כחודש לאחר מכן. באחרונה היא מונתה ליועצת במשרד הפנים לענייני אזוריות במעלה אדומים - כך דיווח הערב (שני) עמית סגל בחדשות 12.

ח"כ זועבי 19 במאי 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
ח"כ זועבי 19 במאי 2022/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

תזכורת:

  • משרד הפנים הוא משרד של ש"ס, שבראשו עומד השר משה ארבל.
  • אחרי פרישתה של רינאווי זועבי מהקואליציה בשנה שעברה, נחשף בוואלה! כי רינאווי-זועבי שיתפה והתייעצה עם ח"כ ינון אזולאי מש"ס - עמו היו לה יחסי ידידות קרובה, ושהוא העביר את המידע ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שעדכן את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על המהלך מראש.
  • ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, לעומת זאת, הופתעו מהפרישה של זועבי שהותירה את הקואליציה ללא רוב עם 59 מנדטים בלבד שהובילה בסופו של דבר להפלת הממשלה.

מה הם אומרים:

  • מזכ"ל מרצ תומר רזניק כתב בטויטר: "הפרסום בעניין התפקיד שניתן לג'ידא רינאווי זועבי צריך להוביל לפתיחת חקירה פלילית נגד זועבי. כך או כך, במשפט ההיסטוריה היא תורשע, על הנזק הכבד שגרמה, משיקולים פרסונלים פסולים, ועל כך לא תהיה לה מחילה או כפרה".
  • ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד): "אני תוהה מה אמורה להרגיש חברת הכנסת לשעבר מהחברה הערבית, אשר סייעה להפיל ממשלה טובה תמורת ג'וב, והביאה על החברה שלה אסון של כמעט 200 נרצחים ב-9 חודשים. בלתי נתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully