וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצה"ל נודע מהתקשורת על פרשת הסוהרת שקיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 11:22

בצה"ל סבורים כי מדובר באירוע חמור שלא צריך לקרות, ומגדירים את הצעירה סוהרת מהרגע שהוצבה בשב"ס. הסוהרות באגף הביטחוני צפויות לעבור למגדלי פיקוח, חמ"לים ותפקידים אחרים

בר לב על הטענות לאונס סוהרות בכלא גלבוע, קרדיט: המשרד לבט"פ/מעריב

לצה"ל נודע על פרשת הסוהרת שקיימה יחס אינטימי עם אסיר ביטחוני מהתקשורת. בצה"ל מגדירים את המקרה כאירוע חמור שלא היה צריך לקרות. עם זאת, על פי גורמים בצה"ל, מרגע שחיילת מוצבת בשב"ס היא מוגדרת כסוהרת, ולא כחיילת, בניגוד לדרך שבה הוצגו על ידי שב"ס.

מאז היוודע הפרשה צה"ל ושב"ס עוסקים בהעברת סוהרות מהאגף הביטחוני למגדלי פיקוח, חמ"לים ותפקידים אחרים. התוכנית להוצאת הסוהרות מאגפים אלו הייתה אמורה להסתיים עד אמצע שנת 2025, אך הואצה והחיילות הוצאו לאלתר מהאגפים - עם פרסום הקשר האינטימי בין הסוהרת למחבל ביום שישי האחרון.

גורמים בצה"ל אמרו כי נערכו ביקורים בכלא של הרמטכ"ל וראש אכ"א. "התרשמנו ששב"ס מבין, מפיק לקחים, נותן סביבה מוגנת, דרשנו שהעבודה תהיה בזוגות בשילוב בנים ובנות", מסרו. באפריל 2023 הייתה הצבה אחרונה של חיילים וחייילות לשירות בשב"ס.

אילוסטרציה. ShutterStock
צה"ל שמע על הפרשה מהתקשורת. אילוסטרציה/ShutterStock

אחרי שהאסיר החשוד הוצא מתאו בכלא במסגרת חקירת הפרשה, בשב"ס החליטו לסגור כמה אגפים בכלא רמון בהם כלואים אסירים ביטחוניים. לפי שעה לא נרשמו אירועים חריגים.

לפי גורמים המעורים בחקירה, האסיר הביטחוני שעמד בקשר לכאורה עם סוהרות הוא מחבל שרצח ישראלים הנחשב כבכיר בקרב האסירים בכלא ובעל מעמד. זאת, מה שאיפשר לו לכאורה לפעול בתעוזה לטובת יצירת קשר אינטימי עם החיילות והחזקת טלפון סלולרי - באין מפריע.

בהתכתבויות בין המחבל לסוהרת הוא דרש ממנה לכתוב לו הודעות עם גילויי חיבה כלפיו ואיים עליה כי במידה ולא תיעתר לדרישותיו - הוא יחשוף את הקשר ביניהם.

יחידת נחשון. קובי אליהו
יחידת נחשון/קובי אליהו

ביום שישי הותר לפרסום כי חיילות בשב"ס קיימו לפי החשד קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה חיילת אחת עד כה. ייתכן כי סוהרות נוספות היו מעורבות בפרשה שעל חלק מפרטיה הוטל צו אסור פרסום.

לפי החשד החיילת שגויסה לשירות בשב"ס ניהלה קשר אינטימי במהלך שירותה כסוהרת עם המחבל ויחד עם סוהרות נוספות בתחילת שירותה בארגון. היא התוודתה על מעשיה במסגרת חקירה שגרתית של ענף ביטחון מידע בשב"ס שנערכה בימים האחרונים. עם קבלת המידע המטריד בענף הוחלט להעביר את הטיפול בפרשה ליחידה לחקירות סוהרים בלה"ב 443 שפתחה בחקירה. במהלך החקירה עלה כי כי סוהרות נוספות ניהלו קשר אינטימי עם המחבל - שהוצא מתאו בכלא וצפוי להיחקר בימים הקרובים.

עורך דינה של הסוהרת שנחשד כי קיימה קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני בכלא, יאיר אוחיון, אמר כי היא נמצאת בגיהינום ובמצב רעוע זה תקופה. "זה קשר שהיא ביקשה להשתחרר ממנו כמה חודשים", סיפר בריאיון ל-103FM. "הוא סירב, הוא אמר שיפגע בה, שיפיץ שהם דיברו ועכשיו עם כל העליהום שנכפה עליה היא במצב מאוד קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully