וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירה ריקה מאדם נסחפה לחופי נתניה ועליה מסמכי אזרחים סומלים - בהם דרכון של ילד

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 11:52

שוטרים שהגיעו לחוף מצאו על סירת הגומי את המסמכים, השייכים לשלושה בני אדם יחד עם חפצים אישיים. הם פתחו בסריקות והעבירו את המסמכים שנמצאו לבדיקה. ביוני, ספינת מהגרים התהפכה לחופי יוון ועליה מאות בני אדם, באחד מאסונות הטביעה הקשים שידעה אירופה בשנים האחרונות

בווידאו: דובר מזכ"ל האום מעדכן על ספינת מהגרים שטבעה מול חופי סנגל/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

סירת גומי ריקה מאדם נסחפה הבוקר (חמישי) לחוף בנתניה, ועליה ציוד ומסמכים אישיים של שלושה אזרחים סומלים, בהם דרכון של ילד. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בסריקה לאורך רצועת החוף והעבירו את המסמכים שנמצאו בסירה לבדיקה.

טביעת מהגרים שחוצים את הים התיכון היא סוגיה בוערת בקרב מדינות האזור: בספטמבר, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני כתבה מכתב תקיף לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, שבו הביעה את "תדהמתה" מכך שגילתה שברלין מעניקה סיוע כספי לארגונים המצילים מהגרים בים התיכון. מלוני קראה למדיניות נוקשה נגד ההגירה הלא חוקית, והבטיחה שלא תיתן להפוך את איטליה ל"מחנה הפליטים של אירופה".

איטליה שוב מוצאת את עצמה במרכז של משבר הגירה לאירופה, לאחר שיותר מ-11 אלף איש הגיעו לאי למפדוזה בתוך שבוע בלבד, שהביאו את מספרם הכולל של מהגרים שפקדו את חופי איטליה מתחילת השנה לכ-133 אלף - יותר מפי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

סירה ריקה מאדם נסחפה לחופי נתניה - ועליה מסמכים של 3 אזרחים סומלים. 1 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
סירה ריקה מאדם נסחפה לחופי נתניה - ועליה מסמכים של 3 אזרחים סומלים. 1 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

ביוני, ספינת מהגרים התהפכה לחופי יוון ועליה מאות בני אדם, באחד מאסונות הטביעה הקשים ביותר שידעה אירופה בשנים האחרונות. באירוע זוהו עשרות הרוגות, ונעדרו מאות. אלו שהצליחו לשרוד סיפרו כי הנשים והילדים הוחזקו בסיפון התחתון, "כדי לשמור עליהם מפני הגברים", כשגם אזרחים ממדינות מסוימות סומנו ושהו באזורים המסוכנים ביותר בכלי השיט.

לפי הגרסה הרשמית של ממשלת יוון, המהגרים על הסיפון דחו את בקשת הסיוע של משמר החופים משום שהם רצו להמשיך לאיטליה. גורמים רשמיים באתונה גם דחו טענה שלפי חבל שחובר לכלי השיט בניסיון לגרור אותו הוביל להתהפכותו, אלא שהוא חובר אליו במטרה לייצב אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully