וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה זועמת על מימון גרמני לחילוץ מהגרים: "לא נהיה מחנה הפליטים של אירופה"

ראש הממשלה מלוני שלחה מכתב לקנצלר שולץ, שבו הביעה "תדהמה" מכך שממשלתו מסייעת לארגוני צדקה המחלצים מהגרים מהים התיכון: "נעשה ללא תיאום". מתחילת השנה הגיעו לאיטליה 133 אלף איש - כפול מהתקופה המקבילה אשתקד - והממשלה ברומא העבירה צעדים חדשים להרתעתם

ספינה של משמר החופים האיטלקי נושאת מהגרים לחופי האי למפדוזה, 18 בספטמבר 2023. רויטרס
שוב במרכז משבר ההגירה ליבשת. ספינה איטלקית עם מהגרים בדרך ללמפדוזה, בשבוע שעבר/רויטרס

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני כתבה מכתב תקיף לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, שבו הביעה את "תדהמתה" מכך שגילתה שברלין מעניקה סיוע כספי לארגונים המצילים מהגרים בים התיכון. מלוני קראה למדיניות נוקשה נגד ההגירה הלא חוקית, והבטיחה שלא תיתן להפוך את איטליה ל"מחנה הפליטים של אירופה".

איטליה שוב מוצאת את עצמה במרכז של משבר הגירה לאירופה, לאחר שיותר מ-11 אלף איש הגיעו לאי למפדוזה בתוך שבוע בלבד, שהביאו את מספרם הכולל של מהגרים שפקדו את חופי איטליה מתחילת השנה לכ-133 אלף - יותר מפי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במכתב ששלחה לשולץ ושותף עם סוכנויות הידיעות האיטלקיות, כתבה מלוני: "נודע לי בתדהמה שממשלתך - ללא תיאום עם ממשלת איטליה - החליטה לכאורה לתמוך במימון ניכר בארגונים לא ממשלתיים העוסקים בקליטתם של מהגרים בלתי-חוקיים בשטח איטליה ובחילוצים מהים התיכון".

מלוני הוסיפה כי המדינות החברות באיחוד האירופי צריכות להתמקד במקום זאת ב"פתרונות מבניים". "למשל, על ידי עבודה על יוזמה של האיחוד האירופי עם מדינות המעבר בחופו הדרומי של הים התיכון, שתדרוש אף פחות משאבים מזו הקיימת כבר זמן מה עם טורקיה".

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני בהלוויה של סנאטור ברומא, 26 בספטמבר 2023. רויטרס
"נדהמה" מהסיוע הגרמני. מלוני/רויטרס

המחלוקת בין איטליה לגרמנית התגלעה לאחר שארגון הצדקה הקתולי Sant'Egidio אמר כי הוא חתם על הסכם חדש עם ברלין למימון פעילויותיו המסייעות לפליטים באיטליה.

דובר משרד החוץ של גרמניה מסר בתגובה כי הממשלה יישמה "תכנית תמיכה פיננסית" בסך 790 אלף אירו כדי לתמוך בארגון הגרמני SOS Humanity לטובת משימות חיפוש והצלה בים התיכון. לדבריו, הצלת אנשים בים היא "חובה חוקית, הומניטרית ומוסרית".

שר ההגנה של איטליה, גידו קרוסטו, תקף גם הוא את גרמניה. הוא אמר שהוא היה מצפה ל"עזרה ולסולידריות" מצדה ב"רגעי הקושי" של איטליה, בעודה מתמודדת עם זינוק במספר המהגרים המגיעים לשטחה.

ממשלת הימין בראשות מלוני, שהתחייבה על גירוש מהיר של אלו שבקשת המקלט שלהם נדחתה, אישרה בשבוע שעבר על צעדים המעניקים לרשויות את הסמכות להחזיק אנשים במרכזי מעצר לפני הגירוש למשך 18 חודשים. היא גם קבעה שאלו הממתינים לבחינת בקשות המקלט שלהם יצטרכו לשלם פיקדון - בגובה של 5,000 אירו לפי הדיווחים - כדי להימנע ממעצר.

הצעדים הללו אמורים להרתיע את אלו המבקשים לצאת מאפריקה ולמצוא עתיד טוב יותר באירופה, משום שלרבים מהם אין סכומים כה גדולים להפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully