וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשת יחסי המין בין הסוהרות למחבל: הצעה לוועדת בדיקה שתבחן את התנהלות שב"ס

עודכן לאחרונה: 30.9.2023 / 21:27

השר לביטחון לאומי הודיע כי יביא את ההצעה בישיבת הממשלה הקרובה, ולפיה תוקם ועדה בראשות שופט שתבחן את מדיניות הארגון בהפעלת סוהרות חובה באגפים הביטחוניים. בתוך כך, במסגרת החשד שניהל האסיר קשרים עם עוד סוהרות - שלוש חיילות נוספות זומנו לחקירה בלהב 433

הקלטה: עבריין טוען שהסוהרת מצלמון ביקשה "להעלים" את הגרוש שלה/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב (שבת) כי יביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה להקמת ועדת בדיקה ממשלתית, בראשות שופט, שתבחן את התנהלות שירות בתי הסוהר ומדיניות הפעלת סוהרות החובה באגפים הביטחוניים - בין היתר תעסוק הוועדה גם בפרשיית הסרסור בסוהרות וגם בפרשייה שנחשפת כעת ושנמצאת תחת חקירת שב"ס.

ההצעה של בן גביר הגיעה לאחר חשיפת הפרשה המטרידה ביום שישי האחרון - כזכור חיילת שגויסה לשירות בשב"ס ניהלה קשר אינטימי במהלך שירותה כסוהרת עם המחבל יחד עם סוהרות נוספות בתחילת שירותה בארגון. היא התוודתה על מעשיה במסגרת חקירה שגרתית של ענף ביטחון מידע בשב"ס שנערכה בימים האחרונים. עם קבלת המידע המטריד בענף הוחלט להעביר את הטיפול בפרשה ליחידה לחקירות סוהרים בלה"ב 443.

במהלך חקירתה, עלה כי כי סוהרות נוספות ניהלו קשר אינטימי עם המחבל - שהוצא עם פתיחת החקירה מתאו בכלא. בהמשך לכך, שלוש חיילות נוספות זומנו לחקירה בלהב 433 בתחילת השבוע הקרוב. במקביל, בהתאם להתפתחויות, צפויים להיחקר גורמים נוספים בשב"ס לבירור נסיבות האירוע בו הצליח אסיר ביטחוני להחזיק טלפון סלולרי בתאו בכלא ולנהל לכאורה קשר אינטימי עם חיילות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר בלווי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. 16 באוגוסט 2023. שב"ס, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר בלווי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. 16 באוגוסט 2023/אתר רשמי, שב"ס

השר בן גביר הורה, כבר עם כניסתו לתפקיד, על הוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים לאחר 20 שנה בהם משרתים חיילי חובה בשב"ס - תהליך שכבר החל ובמסגרתו כבר הוצאו מאות סוהרות בשירות חובה מהאגפים הביטחוניים, ואמור היה להסתיים במחצית 2024. אולם כעת, לאחר החקירה שפתחה המשטרה בחשד שחיילות בשב"ס קיימו קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני, הנחה בן גביר ביום שישי האחרון להיערך בשב"ס להוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים - תוך שבוע עד 10 ימים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר לאחר פרסום הפרשה: "הפרסום המזעזע לפיו על פי החשד חיילות קיימו קשרים אינטימיים עם אסירים ביטחוניים, מהווה הוכחה נוספת לנחיצות ולדחיפות של הוצאת החיילות, הבנות שלנו, מכל אגפי האסירים הביטחוניים. לפי התקדמות התכנית שגובשה בהתאם למדיניות שהתוותי, עד אמצע שנת 2025 לא תישאר ולו חיילת אחת באגפים של האסירים הביטחוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully