וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשד לקשר אינטימי: חיילות יוצאו לאלתר מהאגפים הביטחוניים בבתי הסוהר

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 15:56

השר לביטחון לאומי ונציבת שב"ס הנחו להפסיק את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס כבר בימים הקרובים. זאת, בהמשך לחשד לפיו אחת מהסוהרות ניהלה קשר אינטימי עם מחבל - ובהמשך נוספות ניהלו אף הן קשר דומה עמו. חקירה נפתחה ועל חלק מפרטי הפרשה אסור פרסום

בר לב על הטענות לאונס סוהרות בכלא גלבוע, קרדיט: המשרד לבט"פ/מעריב

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי הנחו היום (שישי) להפסיק לאלתר את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס. זאת, בהמשך לחשד לקיום קשר אינטימי בין אחת מהחיילות לאסיר ביטחוני שהיה מעורב ברצח ישראלים. השניים סיכמו כי סוהרות החובה יצאו מהאגפים הביטחוניים כבר בימים הקרובים.

"מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר", אמר בן גביר. "ניצול של סוהרות בידי מחבלים ארורים וקשרים אסורים הוא לא מצב שיתאפשר במשמרת שלי. משנודע לי על האירוע שפורסם הבוקר, המתווסף לאירועים קודמים, אין מנוס מהחלטה מיידית".

הליך הפסקת שירותם של כ-700 חייילות צה"ל בשב"ס יצא לדרך בשנה האחרונה, בעקבות "פרשת הסוהרות". התכנית להוצאת הסוהרות מהאגפים הביטחוניים הייתה אמורה להסתיים באמצע שנת 2025.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי חיילות בשב"ס קיימו לפי החשד קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני. המשטרה פתחה בחקירה ועכבה חיילת אחת עד כה. ייתכן כי מעורבות נוספות בפרשה שעל חלק מפרטיה הוטל צו אסור פרסום.

לפי החשד החיילת שגויסה לשירות בשב"ס ניהלה קשר אינטימי במהלך שירותה כסוהרת עם המחבל ויחד עם סוהרות נוספות בתחילת שירותה בארגון. היא התוודתה על מעשיה במסגרת חקירה שגרתית של ענף ביטחון מידע בשב"ס שנערכה בימים האחרונים. עם קבלת המידע המטריד בענף הוחלט להעביר את הטיפול בפרשה ליחידה לחקירות סוהרים בלה"ב 443 שפתחה בחקירה.

במהלך החקירה עלה כי כי סוהרות נוספות ניהלו קשר אינטימי עם המחבל - שהוצא הבוקר מתאו בכלא וצפוי להיחקר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully