וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פצועים בעימותים בין מתנגדי המשטר באריתריאה לתומכיו; בקהילה התריעו: "האיומים מתגברים"

עודכן לאחרונה: 30.9.2023 / 17:58

הקרב הפנים אריתראי, שפרץ ברחובות דרום תל אביב בתחילת החודש, מסרב להירגע. הלילה, 10 בני אדם נפצעו - בהם 2 באורח קשה, בקטטה בעיר על רקע הסכסוך בין מבקשי המקלט למסתננים. השבוע, שלחו נציגי הקהילה מכתב לבן גביר והזהירו: "חוסר אכיפה ועונש מקל מדרבן את הפושעים"

בווידאו: זירת הפגנת מבקשי המקלט האריתראיים בבוקר שאחרי המהומות, דרום תל אביב/יותם רונן

הקרב הפנים אריתראי, שגלש לרחובות תל אביב בתחילת החודש - בין מבקשי מקלט מתנגדי המשטר מול מסתננים שתומכים בו, ממשיך לאיים על השקט בדרום העיר. המהומות והפרות הסדר אמנם שכחו אך נציגי הקהילה האריתראית מתריעים כי "האיומים מתגברים מיום ליום". רק בלילה האחרון, פרצה קטטה בשכונת התקווה בין כמה נתינים זרים, ובה נדקרו ונפצעו כעשרה בני אדם.

נציגי הקהילה האריתראית שלחו מוקדם יותר השבוע מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ולמשטרה - שבו התריעו כי מאז העימותים "האיומים מתגברים מיום ליום". במכתב שהועבר לאחר רצח מבקש המקלט מתנגד המשטר, כתבו כי "נשים לא מצליחות ללוות את ילדיהן בגלל איומים ואלימות שהן חוות מצד תומכי המשטר".

לדבריהם, "ההפחדות והאלימות הפיזית מצד תומכי המשטר מתבצעות באופן מאורגן ושיטתי כשאנשים חוזרים מהעבודה או בדרך לעבודה באכזריות, וזה מראה שמישהו עומד מאחורי הפושעים הללו. חוסר אכיפה ועונש מקל מדרבן את הפושעים לפעול באופן אכזרי ומתמיד".

הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023. עומר פיכמן, פלאש 90
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023/פלאש 90, עומר פיכמן
10 אריתראים נדקרו בקטטה שפרצה בדרום תל אביב. 30 בספטמבר 2023. מד"א
10 אריתראים נדקרו בקטטה שפרצה בדרום תל אביב. 30 בספטמבר 2023/מד"א

עוד הוסיפו נציגי הקהילה: "אנחנו כארגון קהילתי שפועל למען חיים שקטים של הקהילה שלנו כולה מוטרדים משפיכת דם והפחד שנזרע בקרב הקהילה ומודעים שהדבר עולה מעבר ליכולות שלנו. אנחנו מבקשים ממשטרת ישראל שתמצה דין עם הפושעים ותפעל לביטחונם של מרבית האנשים הנורמטיביים שחיים על פי החוק. אנו מבקשים טיפול משמעותי וביד קשה כלפי הפושעים האכזריים", כתבו.

בתוך כך, עשרה אזרחים אריתראים כאמור נפצעו הלילה בקטטה שפרצה בשכונת התקווה בדרום תל אביב, בהם שניים, גבר כבן 40 וצעיר כבן 20, נפצעו באורח קשה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את השניים יחד עם יתר הפצועים - שלושה מהם במצב בינוני והיתר במצב קל, לבתי החולים איכילוב שבעיר, וולפסון שבחולון ותל השומר שברמת גן.

כמו כן, המשטרה פתחה בחקירה ועצרה 15 חשודים שהיו מעורבים בקטטה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לעימות הוא הסכסוך בין תומכי ומתנגדי המשטר באריתראה. בשלב זה, החקירה נמשכת.

הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023. עומר פיכמן, פלאש 90
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023/פלאש 90, עומר פיכמן
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023. עומר פיכמן, פלאש 90
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023/פלאש 90, עומר פיכמן

את המכתב שלחו נציגי הקהילה האריתראית לאחר שאזרח אריתריאה כבן 50, אב לחמישה, נדקר למוות ביום שלישי האחרון בדרום תל אביב. בקהילה האריתראית טענו שהרקע הוא עימותים בין מתנגדי המשטר לתומכיו. לדבריהם, התומכים הגיעו בשעות הערב לשכונת שפירא, "עשו בלאגן", ונהדפו על ידי המתנגדים. בהמשך, נטען, חיפשו נקמה - ודקרו את הגבר בדרך חזרה מעבודתו. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב קשה ומת מפצעיו.

במשטרה הודיעו שיבדקו את כיוון החקירה הזה לצד כיוונים נוספים. "בשעות הלילה המאוחרות התקבל דיווח על גבר כבן 30, נתין זר, פצוע דקירה ברחוב הלח"י בתל אביב. בעקבות הפציעה פונה למרכז רפואי איכילוב, מצבו מוגדר קשה. מבדיקה ראשונית עולה חשד כי הרקע לאירוע פלילי. כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות במקביל לחקירה שנפתחה לבדיקת נסיבות האירוע", כתבו אז בהודעת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully