וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לעוצמה יהודית בירושלים: מיזם התחבורה הציבורית בשבת יופסק לאלתר

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 16:48

ועדת הבחירות בעיר נעתרה לעתירה שהגישה סיעת עוצמה יהודית נגד המיזם - שמסיע סטודנטים מירושלים לארוחות השישי ברחבי העיר ולחוף הים בת"א בשבת. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ויושב ראש הוועדה, אריה רומנוב, קיבל את העתירה אך לא קבע שהמיזם נחשב לשוחד בחירות

"עדיף מכלום" המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת יצא לדרך – והמיניבוסים מלאים עד אפס מקום/אבי כהן

ועדת הבחירות האזורית בירושלים פסקה היום (חמישי) כי מיזם התחבורה הציבורית בשבת, שאורגן על ידי תנועת התעוררות המתמודדת בבחירות המוניציפליות בעיר - יופסק לאלתר. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ויושב ראש הוועדה, אריה רומנוב, נעתר לעתירה שהגישה מפלגת "עוצמה יהודית" והפסיק כאמור את פעילות המיזם, אולם לא קבע כי הפעלת המיזם נחשבת לשוחד בחירות.

לראשונה: אוטובוס בשבת מירושלים לחוף הים בתל אביב. צילום : תנועת התעוררות, אתר רשמי
לראשונה: אוטובוס בשבת מירושלים לחוף הים בתל אביב/אתר רשמי, צילום : תנועת התעוררות

מהו המיזם:

  • בחודש שעבר, שלושה חודשים לפני הבחירות המקומיות, ואחרי שנים בהם לא היה מענה לתחבורה ציבורית בשבת, תנועת "התעוררות" בירושלים השיקה מיזם של תחבורה ציבורית שתפעל בעיר בימי שישי ושבת.
  • במסגרת המיזם, אוטובוסים יעברו בימי שישי דרך שכונות הסטודנטים ויפזרו את הנוסעים לארוחות השישי. כמו כן, ביום שבת יצאו אוטובוסים ליעד המבוקש ביותר בקרב הירושלמים - חוף הים בתל אביב.
  • בין השכונות שיהיו במסלול- רחביה, בית הכרם, הגבעה הצרפתית ועוד.
  • עם פתיחת המיזם, נרשמו עשרות ירושלמים לנסיעות הראשונות ועוד עשרות היו ברשימות המתנה.

טענות העותרים:

  • סיעת "עוצמה יהודית" ביקשה מוועדת הבחירות האזורית בירושלים לעצור את המיזם מחשש לשוחד בחירות.
  • "במוקד העתירה ניצבת העובדה שההסעות ניתנות על ידי המשיבה לציבור המעוניין בכך ללא כל תמורה. לא עצם קיום ההסעות בשבת עומד במוקד העתירה אלא העובדה שההסעות ניתנות על ידי המשיבה בחינם", נכתב בפסק הדין.
  • כלומר, סיעת "עוצמה יהודית" טענה כי הפעלת ההסעות בחינם מהווה מתנה אסורה ושוחד בחירות".
מחאה של תנועת "התעוררות" נגד סגירת בית הקפה בכן השושנים ביום שבת. ינון שלום יתח
מחאה של תנועת "התעוררות" נגד סגירת בית הקפה בכן השושנים ביום שבת/ינון שלום יתח

טענת תנועת "התעוררות":

  • תנועת "התעוררות" טענה כי "מאז חודש אוגוסט היא מפעילה בימי שבת שני מיניבוסים בעלי 16 מקומות כל אחד, המבצעים איסוף מנקודות איסוף שונות בירושלים, לפי רישום מוקדם, לצרכי נסיעה מירושלים לתל אביב. חלק מהנוסעים אף חוזרים באותן הסעות".
  • "פעילות זו נעשית כחלק מפעילותה - למען ירושלים סבלנית המכבדת את כל תושביה", כתבה התנועה.
  • כמו כן, נטען כי ההסעות שניתנות לציבור זו גזירת דין, שכן לפי תקנות התעבורה התנועה אינה יכולה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ולגבות תשלום עבור הנסיעה.
  • בנוסף, טענו בתנועה כי "השווי הכלכלי של נסיעה בתחבורת ציבורית מירושלים לתל אביב הוא זניח יחסית. וכי מדובר בפעילות מצומצמת בהיקפה שמעניקה שירות לכ-32 נוסעים".

תגובות:

תנועת "התעוררות" מסרה בתגובה לפסיקה: "אנחנו מקבלים ומכבדים את החלטת השופט רומנוב לעצור את מיזם ההסעות בשבת. אריה קינג נציגו של בן גביר בירושלים אולי ניצח בעתירה אבל לא במלחמה על חיים ליברלים בירושלים. העתירה, שהיא כולה כפייה במסיכה, מוכיחה כי הדרך היחידה להילחם בקיצוניות בעיר היא חיזוק הרוב הציוני במועצת העיר שיבטיח הפעלת תחבורה בשבת באופן מוסכם. אנחנו נשוב להפעיל את מיזם התחבורה בשבת לאחר הבחירות, על אף התנגדותו של קינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully