וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ביטל את התפילה בכיכר דיזנגוף

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 18:38

בתגובה לעימותים ביום כיפור, הודיע השר כי יקיים תפילה בכיכר דיזנגוף. ארגוני המחאה הגיבו להכרזתו והודיעו על תפילה נגדית, גם היא באותו מקום. אולם, לאחר חילוקי דעות, החליטו להעביר את האירוע לכיכר הבימה. עם הודעתם, מסר בן גביר כי "הצורך לקיים את התפילה התייתר"

עימותים בכיכר דיזנגוף בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (רביעי) על ביטול התפילה שתכנן מחר בכיכר דיזנגוף בתל אביב. זאת, לאחר שתפילת הנגד שתכננו לקיים ארגוני המחאה הועברה מכיכר דיזנגוף גם כן, לכיכר הבימה.

מלשכת השר נמסר היום כי "לאור הודעת מובילי מחאת השמאל הקיצוני, לפיה לא יחזרו על הפעילות האנטישמית אותה ביצעו ביום הכיפורים, בה פעלו לגרש יהודים מתפללים מהמרחב הציבורי, והעברת מחאתם מהמקום בו התכוון להתפלל - החליט השר כי הצורך לקיים את אירוע התפילה ביום חמישי הקרוב התייתר". בן גביר הודיע כי הסיבה לביטול התפילה היא בגלל שהמוחים העבירו את מחאתם מקום. אלא שמלכתחילה מחאת הנגד הוכרזה רק אתמול, והשר הודיע על התפילה ביום שני בערב, מוצאי יום הכיפורים.

בן גביר עצמו מסר כי הוא "שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב. יש לנו מדינה יהודית אחת - בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס החלפת פיקוד מחוז חוף, מטה חוף, חיפה. 22 באוגוסט 2023. שלומי גבאי
"שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים" בן גביר/שלומי גבאי

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, כתב ברשת החברתית X כי הוא "שמח שהשפיות גברה". "אני מברך על ביטול הפרובוקציה המיותרת בכיכר דיזינגוף. בימים אלה אין מקום לליבוי אש ושנאת אחים. תל אביב תמשיך לכבד את ערכי המסורת והדת, לצד הערכים הדמוקרטיים - שניהם יחד מהווים בסיס חשוב למדינת ישראל".

דקות לפני הודעתו של בן גביר, כתב חולדאי כי "נבחרי ציבור ומנהיגים הוסיפו בימים האחרונים, המתוחים והקשים גם ככה, מעמסה נוספת של כאב וריחוק. תפקידה של מנהיגות אינה ליבוי האש, אלא הרגעת הרוחות. תפילות היו ויהיו חלק בלתי נפרד ממרקם החיים פה, גם אני לקחתי בהם חלק. אבל הפרדה מגדרית לא תהיה חלק מהמרחב הציבורי".

מארגני תפילת המחאה אומרים כי תתקיים בכל זאת בכיכר הבימה. "מה שגרם לשר לסכנה לאומית לבטל את פרובוקציית ה'תפילה' שלו בדינזגוף היא ההחלטה של ארגוני המאבק להתעלם ממנה", מסרו ארגון חופשי בארצנו, "יהיה זה לקח לעתיד לכל מי שנותן במה לתעלולי היח"צ הזולים של פירומן חסר יכולות שרוצה רק לפלג ולהשניא איש על אחיו".

ארגון בונות אלטרנטיבה כי "יצא המרצע מן השק! כוונותיו של בן גביר לקרוע את העם נחשפו. משגילה שאין לו קהל וכי המחאה מאוחדת ואינה מעוניינת בעימותים עם פירומן ביטל את השתתפותו. אנחנו ממליצות לשר לעסוק בתחומים לשמם נבחר, משילות, הטבח בחברה הערבית ובטחון תושבי ותושבות מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עיתומים במהלך תפילת יום כיפור בכיכר דיזנגוף/פלאש 90, תומר נויברג

אתמול, הודיעו ארגוני המחאה נגד המהפכה המשפטית כי יארגנו את "התפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה", אירוע תפילה נגדי לזה של השר בן גביר, גם הוא בכיכר דיזנגוף. ההכרזה הביאה לחילוקי דעות בין ארגוני המחאה, כשכמה גורמים במטה המאבק הודיעו כי לא יגיעו אם התפילה הנגדית תתרחש גם היא בכיכר דיזנגוף. זאת, מחשש לעימותים ופרובוקציות. ארגוני המחאה מסרו כי הם "בודקים את האפשרות לקיים את האירוע במקום אחר על מנת להוריד את הלהבות ולפעול לאיחוי הקרעים ולא להרחבתם".

מוקדם יותר היום, מסרו ארגוני המחאה כי העבירו את התפילה לכיכר הבימה הסמוך. זאת, לאחר "שיח עם תושבי האיזור, ולאחר שלא התקבלו תשובות לגבי האופן שבו תימנע הפרובוקציה המסוכנת של השר בן גביר". ממארגני התפילה נמסר כי "בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה, אנו עומדים לצד התושבים במאבקם, ובוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים בכיכר דיזנגוף בעקבות התפילה בהפרדה מגדרית/פלאש 90, תומר נויברג

בתחילת השבוע, יום כיפור, פרצו עימותים בין מתפללים לתושבי תל אביב בכיכרות דיזנגוף, הבימה, ומוקדים נוספים, בעקבות תפילה שהתקיימה בהפרדה בין גברים לנשים. זאת, על אף שבג"ץ אסר על כך מוקדם יותר השבוע.

מתפללים שהגיעו לאזור הציבו מחיצות מאולתרות, בניגוד לפסיקה. בתגובה, תושבי תל אביב הפריעו לתפילה והחלו לערום את כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים. בכיכר הבימה קראו המתנגדים "בושה" למתפללים. לאחר האירועים, מסר השר בן גביר כי יקיים ביום חמישי הקרוב תפילת ערבית בכיכר דיזנגוף.

גורמים רבים בקואליציה הביעו הסתייגות מיוזמתו של בן גביר לקיים תפילה בכיכר, ואף גורמים במפלגתו שלו הבהירו בשיחות סגורות כי עדיף להימנע מכך. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בתגובה להכרזתו של בן גביר כי "אחרי האירוע הקשה בתל אביב, הדבר החשוב ביותר הוא לפעול להרגעת הרוחות. לכן מצופה מכל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולהימנע מכל מה שלא יוסיף לרגיעה". גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התנגד לאירוע ומסר: "שיתפללו בבתי הכנסת, אנחנו לא צריכים מלחמות מיותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully