וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ימים שאנחנו רוצים לשכוח": תושבי עוטף עזה חוששים מגל טרור בלונים חדש

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 16:02

"דין בלון כדין רקטה", אמרה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, בעקבות שורה של שריפות שפרצו ביישובי העוטף כתוצאה מהפרחות של בלוני תבערה מרצועת עזה - זאת לאחר כשנתיים מאז הופסק טרור הבלונים. לדבריה, "בלון שמתחיל שריפה בעוטף עזה, סופו יהיה רקטות למרכז הארץ"

בווידאו שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה/צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

תושבי עוטף עזה התמודדו בשבוע האחרון עם חמש שריפות שכילו כ-9 דונמים של שטחי קרן קיימת לישראל, כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה - זאת לאחר כשנתיים מאז נפסק טרור הבלונים. כעת, התושבים חוששים מהסלמה של המצב הביטחוני - שתהפוך את הבלונים לרקטות.

מה הם אומרים:

  • "לא רוצים לחזור לימים שאנחנו רוצים לשכוח", אומרת מירב כהן תושבת קיבוץ עין השלושה, "אני מקווה שהממשלה תטפל בזה. דין בלון כדין רקטה. אסור להפוך את טרור הבלונים לדבר לגיטימי. בלון שמתחיל שריפה בעוטף עזה, סופו יהיה רקטות למרכז הארץ".
  • מרכז המשק בקיבוץ ניר עם, עופר ליברמן, הוסיף: "עוטף עזה לא יכול לחיות עם שדות שרופים". לדבריו, "אנחנו מצפים מהממשלה, שנבחרה על רקע ביטחוני, שתעשה משהו עם הביטחון בעוטף ותחזיר לנו אותו. לא רוצים לחזור לימים שהיינו בכוננות שריפות ועם שדות שחורים".
שיגור בלונים לעבר ישראל, 22 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגור בלונים לעבר ישראל, 22 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התמונה הגדולה:

  • כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף אתמול ושלשום עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה והמשך המהומות על גדר הגבול.
  • העמדות של ארגון הטרור שהותקפו היו באזור אל בוריג' וג'באליה, שם פרצו ההתפרעויות. באזור אל בוריג' אף הושלך מטען לעבר לוחמים, לא היו נפגעים.
  • כמו כן, ביום שישי האחרון, צה"ל תקף שלוש עמדות של חמאס ברצועת עזה. זאת, בעקבות בלוני תבערה שהופרחו מאזור הרצועה והפרות סדר אלימות שהתקיימו בגבול, במהלכן עשרות פלסטינים ניסו לחבל בגדר.
  • לדברי גורמי ביטחון, "סגירת מעברי הגבול כרם שלום וארז נועדו להבהיר לחמאס שהטרור על הגבול לא מקובל על הממשלה. צה"ל הגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully