וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשיעה בחברה הערבית: תושב באקה אל-גרבייה נעצר בחשד שאיים על סגן ראש העיר ברצח

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 12:55

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של החשוד, תושב העיר כבן 50, לאחר שסגן ראש העיר אבו מוך התלונן במשטרה כי איים עליו ברצח אם לא ימלא את מבוקשו. האיומים מצטרפים לשורה של מקרים בהם נבחרי ציבור מהחברה הערבית נחשפו לאלימות לקראת הבחירות לרשויות המקומיות

תושב באקה אל-גרבייה כבן 50, נעצר היום (שלישי) בחשד שאיים ברצח על סגן ראש העיר, שאוקי אבו מוך. זאת, לאחר שאבו מוך התלונן במשטרה כי החשוד איים עליו ברצח אם לא ימלא את מבוקשו. המשטרה תבקש מבית משפט השלום בחדרה להאריך את מעצרו.

האיומים על סגן ראש העיר מצטרפים לשורה של מקרים בהם נבחרי ציבור מהחברה הערבית חווים אלימות והתנכלויות מצד גורמים עבריינים, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. רק ביום שבת האחרון הודיע המועמד לראשות עיריית נצרת, מוסעב דוח'אן, על פרישתו מהמרוץ. זאת, על רקע הירי לעברו בסוף חודש אוגוסט, ממנו נפצעו הוא, אחיו ובן דודו, וכן בגלל האיומים שהוא עדיין מקבל.

לפני כחודש מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע נרצח בירי סמוך לתחנת המשטרה בעירו. לצדו נורו שני גברים נוספים, כבני 60, שנפגעו בינוני וקל. שר הפנים, משה ארבל, פנה לראש הממשלה בעקבות הרצח בטירה בדרישה לערב את שב"כ בחקירה ובמניעת אירועים נוספים.

צעיר נורה למוות בבאקה אל-גרבייה. דוברות משטרת ישראל
זירת ירי בבאקה אל-גרבייה/דוברות משטרת ישראל

לפני כמה שבועות ירי בוצע לעבר ביתו של ראש עריית רהט, עטא אבו מידעם, ורימון נזרק לשטח חצר ביתו. המשטרה העלתה את רמת האבטחה שלו לגבוהה ביותר והצמידה לו מאבטחים. על פי החשד, הרקע למתקפות הוא סכסוך קרקעות בין פלגי החמולה אליה משתייך ראש העיר.

בתחילת החודש, פורסם בחדשות 12 כי הממשלה שוקלת לדחות את הבחירות ב-12 רשויות ערביות מחשש להתערבות ארגוני פשיעה. ההצעה הועלתה בוועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, בעקבות חשש שארגוני פשיעה יאיימו על מועמדים או ישתילו כאלו, וכך ישתלטו באופן בלתי הגון על הבחירות ותוצאותיהן - ובאופן עקיף על הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully