וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "סמוטריץ' ובן גביר? מדברים ומדברים"

עודכן לאחרונה: 23.9.2023 / 11:39

רה"מ התראיין ל-CNN והבהיר כי אם יאשר הטבות עבור פלסטינים במסגרת הסכם עתידי עם סעודיה - שרי הימין הקיצוני יצטרכו לקבל את החלטתו: "הם הצטרפו אלי, לא אני אליהם". נתניהו שוב סירב להתחייב לציית לפסיקות בג"ץ: "צריך לדעת אם ביהמ"ש מתחייב לא להתערב בחוק יסוד"

בוידאו: נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו/אתר האו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (שבת) כי השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר יצטרכו לקבל את החלטתו, אם יאשר צעדים עבור הפלסטינים במסגרת הסכם נורמליזציה עתידי עם ערב הסעודית. "הם מדברים ומדברים, זה מה שעושים פוליטיקאים", אמר נתניהו בריאיון לרשת CNN.

נתניהו הדגיש בריאיון כי הוא זה שצירף את סמוטריץ' ובן גביר וממשלתו - ולא ההיפך. "הם הצטרפו אלי, לא אני אליהם". על התנגדות בתוך הליכוד להטבות לפלסטינים אמר נתניהו: "שיגידו מה שרוצים, אנחנו מפלגה דמוקרטית. כשיראו את החבילה הסופית שנביא - מאמין שכולם יתמכו".

נתניהו נשאל כמה פעמים האם הוא מתחייב לכבד פסיקה של בג"ץ נגד החוקים שהעבירה ממשלתו, אך כמו בריאיון הקודם ברשת, סירב להשיב. "אנחנו צריכים לדעת אם בית המשפט העליון מתחייב לא להתערב בחוק יסוד".

נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
"מאמין שכולם יתמכו". נתניהו בנאומו באו"ם/רויטרס

בריאיון נוסף לרשת פוקס ניוז, אמר נתניהו כי קיים חלו הזדמנויות מוגבל להסכם עם הסעודים, וכי הוא מכוון להסכם תוך כמה חודשים. "אני חושב שאנחנו מתקרבים להסכם עם סעודיה בכל יום שמתקרב. יש לנו חלון הזדמנויות מוגבל להגיע להסכם בחודשים הקרובים, אחרת - התהליך עלול להימשך שנים".

כשנשאל האם מדינת ישראל תסכים להעניק הטבות לפלסטינים במסגרת ההסכם, נתניהו השיב כי "אני חושב שהפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך, אבל לא להחזיק בווטו עליו. אהיה מוכן לשקול הטבות לפלסטינים - בלי לסכן את שלום ישראל". הוא טען כי "הסיבה שבמשך רבע מאה לא נחתם הסכם שלום עם מדינות ערב, היא כי תמיד רצו לערב את הפלסטינים, הסכמי אברהם נולדו מכך שלראשונה מזה 25 שנים - עקפנו את הפלסטינים ודיברנו ישירות עם איחוד האמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully