וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: חלון ההזדמנויות להסכם עם סעודיה - בחודשים הקרובים

עודכן לאחרונה: 23.9.2023 / 8:17

בריאיון לפוקס ניוז, טען רה"מ כי אם חלון ההזדמנויות הקרוב לנורמליזציה לא יתממש, "התהליך עלול להימשך שנים". כשנשאל אם ישראל תעניק הטבות לפלסטינים במסגרת ההסכם ענה כי "הם צריכים להיות חלק מהתהליך, אבל לא להחזיק בווטו. אשקול הטבות - בלי לסכן את שלום ישראל"

בוידאו: נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו/אתר האו"ם

"אני חושב שאנחנו מתקרבים להסכם עם סעודיה בכל יום שמתקרב. יש לנו חלון הזדמנויות מוגבל להגיע להסכם בחודשים הקרובים, אחרת - התהליך עלול להימשך שנים", אמר הלילה (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאון לברט באייר ששודר בפוקס ניוז.

כשנשאל אם מדינת ישראל תסכים להעניק הטבות לפלסטינים במסגרת ההסכם, נתניהו השיב כי "אני חושב שהפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך, אבל לא להחזיק בווטו עליו. אהיה מוכן לשקול הטבות לפלסטינים - בלי לסכן את שלום ישראל". הוא טען כי "הסיבה שבמשך רבע מאה לא נחתם הסכם שלום עם מדינות ערב, היא כי תמיד רצו לערב את הפלסטינים, הסכמי אברהם נולדו מכך שלראשונה מזה 25 שנים - עקפנו את הפלסטינים ודיברנו ישירות עם איחוד האמירויות".

על חשש מהתנגדות הפנימית מתוך מפלגות הקואליציה להסכם במידה ויכיל הטבות לפלסטינים , אמר נתניהו כי: "הבעיה לא תבוא מהקואליציה, זה הסכם שעתיד לשנות את האזור ואף את העולם - וכשמובאת מדיניות עם הסכמה רחבה - הם יצטרכו להצטרף אליה".

רה"מ בנימין נתניהו, נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן. חיים גולדברג/ פלאש 90, REUTERS/Evelyn Hockstein, עיבוד תמונה
"נוצר חלון הזדמנויות"/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90, REUTERS/Evelyn Hockstein
נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023/רויטרס

בנאום שנשא אתמול על במת העצרת המרכזית של האו"ם, אמר נתניהו כי: "שלום עם מדינות ערב יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי, יעודד מדינות ערביות נוספות לנרמל יחסים עם ישראל ויגדיל את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים. הסכם כזה יביא לפיוס בין מוסלמים ליהודים". בשלב זה, הציג נתניהו מפה של המזרח התיכון, כדי להדגים את הרווחים האזוריים של שלום עם סעודיה.

עוד אמר ראש הממשלה: "הרחבת מעגל השלום באזור תסייע להשגת שלום עם הפלסטינים, אבל הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס צריך להפסיק להפיץ שקרים אנטישמיים נגד העם היהודי והמדינה היהודית. הוא אמר שהיטלר לא היה אנטישמי. אי אפשר להמציא דברים כאלה".

"הפלסטינים צריכים להכיר בזכותם של היהודים לבית לאומי משלהם בישראל", אמר נתניהו. "אני משתוקק לשלום כזה. אני מחויב לעשות כל שביכולתי להתגבר על המשוכות כדי שיהיה עתיד טוב יותר לכל העמים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully