וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שית הכנסת נגד בהרב מיארה: חוק הנבצרות לא משפיע על ניגוד העניינים של נתניהו

עודכן לאחרונה: 22.9.2023 / 14:38

שגית אפיק יצאה נגד עמדתה של היועמ"שית, שביקשה להחיל את החוק רק מהכנסת הבאה. לדבריה, תיקון חוק היסוד עדיף על המצב הקודם שהיה עמום, ובנוסף טענה כי לבג"ץ אין סמכות להתערב

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, הגישה היום (שישי) את עמדתה לבג"ץ בנוגע לתיקון חוק יסוד: הממשלה, המכונה חוק הנבצרות. לדבריה, לתיקון אין השפעה על ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולכן אין לפסול אותו. עמדתה מנוגדת לזו של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שביקשה מבג"ץ לקבוע כי החוק יחול רק מהכנסת הבאה. בעמדתה כתבה אפיק כי לבג"ץ אין סמכות להתערב בתוכנם של חוקי היסוד, ואף קבעה כי ההסדר שחוקק עדיף על המצב העמום שהיה קודם.

אתמול הגיש ראש הממשלה את עמדתו לעתירה נגד החוק, שיעלה לדיון בהרכב של 11 שופטים בבג"ץ ביום חמישי. בהתנגדות, שנוסחה על ידי עורך דינו של נתניהו מיכאל ראבילו, נטען כי אין לקבל את העתירה שתקבע שיש לדחות את כניסת חוק הנבצרות לתוקף החל מהכנסת הבאה. הוא תקף את העותרים, שלטענתו מנסים להתערב בתוצאות הבחירות ולחתור תחתיהן. "העותרים מבקשים להפוך את בית המשפט ל'שחקן' נוסף בבחירות הדמוקרטיות. עם כל הכבוד לעותרים, במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות של אפלטון וקולו של כל אחד מבוחרי סיעות הקואליציה - שווה לקולו של כל אזרח אחר", נכתב.

עו"ד שגית אפיק. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"המצב הקודם היה העמום". אפיק/אתר רשמי, דוברות הכנסת
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
יועמ"שית הכנסת יוצאת נגד עמדתה. בהרבה מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

נתניהו הדף את טענתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לפיה מדובר בתיקון שלא צריך להיעשות בחקיקת יסוד - אלא בחקיקה רגילה. "ביקורת שיפוטית לחוק יסוד אינה אפשרית במקום בו לא מקיימת פגיעה חוקתית", נטען בערעור.

בתחילת החודש, בעת הדיון בבג"ץ, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן שלח מסר לממשלה בדיון על חוק הנבצרות, וקבע כי "בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב". עוד אמרו בדיון כי מדובר בחוק פרסונלי. בתום הדיון נקבע כי ייערך דיון נוסף בהרכב מורחב של 11 שופטים, שיתקיים ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully