וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הגיש את התנגדותו בעתירה נגד חוק הנבצרות

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:45

נתניהו הגיש התנגדות לעתירה שדורשת שהחוק שימנע את הוצאתו לנבצרות ייכנס לתוקף רק מהכנסת הבאה. כמו כן, התנגד להפיכת הצו שהוציא בג"ץ לצו מוחלט שקובע כי על הממשלה האחריות להסביר מדוע לא לקבל את העתירה. בתוך כך, תקף את העותרים: "אין בישראל שלטון אליטות"

בוידאו: השופט פוגלמן: בג"ץ מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד בהרכב מורחב/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש הערב (חמישי) לבג"ץ את התנגדתו לעתירה נגד "חוק הנבצרות", התיקון לחוק יסוד שמונע להוציא לנבצרות את ראש הממשלה. בהתנגדות, מסרב נתניהו לדחות את החלת החוק רק בכנסת הבאה, כפי שנדרש על ידי העותרים.

כמו כן, התנגד נתניהו להפיכת צו בג"ץ, שקובע כי על הממשלה האחריות להסביר לבית המשפט מדוע לא לקבל את העתירה וכן על הרחבת הרכב השופטים בעתירה משלושה ל-11, מצו על תנאי לצו מוחלט.

לטענת העותרים, התנועה לאיכות השלטון וסיעת ישראל ביתנו, מדובר בחוק פרסונלי שנוצר עבור נתניהו. גם היועצת המשפטית לממשלה מחזיקה בעמדה זו, ולכן נתניהו מיוצג על ידי עורך דין פרטי.

בהתנגדות, שנוסחה על ידי עורך דינו של נתניהו, מיכאל ראבילו, נטען כי אין לקבל את העתירה, שתקבע שיש לדחות את כניסת חוק הבנצרות לתוקף החל מהכנסת הבאה. הוא תקף את העותרים, שלטענתו מנסים להתערב בתוצאות הבחירות ולחתור תחתיהן. "העותרים מבקשים להפוך את בית המשפט ל'שחקן' נוסף בבחירות הדמוקרטיות. עם כל הכבוד לעותרים, במדינת ישראל לא התקבל שלטון האליטות של אפלטון וקולו של כל אחד מבוחרי סיעות הקואליציה - שווה לקולו של כל אזרח אחר", נכתב.

בערעור, נתניהו הדף את טענתה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לפיה מדובר בתיקון שלא צריך להיעשות בחקיקת יסוד - אלא בחקיקה רגילה. "ביקורת שיפוטית לחוק יסוד אינה אפשרית במקום בו לא מקיימת פגיעה חוקתית", נטען בערעור.

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

הדיון בעתירה יתקיים בעוד שבוע, בפני ההרכב של 11 שופטים, בהם נשיאת העליון אסתר חיות, שעבורה יהיה זה הדיון האחרון בכהונתה כשופטת. כמו כן, ישתתפו המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית, שלפי שיטת הסניוריטי מיועד להיות הנשיא הבא.

עוד ידונו בנושא השופטים דפנה ברק-ארז, ענת ברון ועופר גרוסקופף, שיחד עם חיות, פוגלמת ועמית נחשבים כסמן הליברלי בעליון. לצידם, ידונו בדיון השופטים נועם סולברג, דוד מינץ, יוסף אלרון, יעל וילנר ואלכס שטיין, שנחשבים "שמרנים".

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הגיב להתנגדותו של נתניהו: "אנחנו מתכוונים לעשות הכל בכדי שהעתירה שלנו לבג"ץ בנושא חוק הנבצרות תתקבל. זהו חוק פרסונלי שראוי שיעבור מן העולם".

גם בתנועה לאיכות השלטון טענו כי "נתניהו בתגובתו מודה שמטרת החוק היא פרסונלית, ונועדה אך ורק למנוע את הוצאתו לנבצרות". בנוסף, הגיבו כי הם "מקווים כי בית המשפט יפסול את החוק, ולא יאפשר חקיקה פרסונלית במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully