וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: כמה אחוזים מהציבור תומכים במחאות נגד נתניהו בארצות הברית?

מנתוני מעריב עולה כי 53% מהציבור מתנגדים להפגנות כאלה, בעוד שרק 36% תומכים. אולם, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, 72% תומכים במהלך, לעומת 19% שמתנגדים. וגם: האם נסיעת נתניהו לאו"ם והפגישה עם ביידן משנות את תמונת המנדטים?

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

גם לאחר פגישת הפסגה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לא נראה כי יש תזוזות מיוחדות בעמודת המנדטים. ממצאי סקר שנערך עבור עיתון מעריב על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All, עולה כי הקואליציה נשארת על 53 מנדטים מול 67 למפלגות האופוזיציה - כולל המפלגות הערביות.

רוב המשיבים (53%) מתנגדים לקיום פעולות מחאה נגד רה"מ נתניהו על אדמת ארה"ב בעת ביקורו שם, בעוד ש-36% תומכים בכך ו-11% חסרי דעה. בחלוקה למחנות פוליטיים על פי ההצבעה בבחירות 2022 נמצא רוב מוחץ של 85% ממצביעי הקואליציה שמתנגדים לכך (7% בעד ו-8% חסרי דעה) לעומת 72% ממי שהצביעו למפלגות האופוזיציה שתומכים בכך. יחד עם זאת שיעור לא מבוטל של 19% ממצביעי האופוזיציה מתנגדים למחאות אלו.

מחאות מחוץ לפגישת ביידן ונתניהו בניו יורק. 21 בספטמבר 2023. רויטרס
המחאות בארה"ב נגד נתניהו/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הפגישה עם ביידן לא תרמה לרה"מ נתניהו במפת המנדטים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

חלוקת המנדטים

אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, כך עולה מהסקר, מפלגת המחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ, שומרת על כוחה ועומדת על 31 מנדטים, בדיוק כמו בשבוע שעבר. מנגד, מפלגת הליכוד מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-26 בלבד.

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה גם כן עם 16 מנדטים, ואילו ש"ס בראשות אריה דרעי מטפסת במנדט אחד ועולה ל-10.

אצל שאר המפלגות לא נרשמו שינויים מהשבוע שעבר כאשר יהדות התורה בראשות גולדקנופף וגפני, וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שומרות על אותו מאזן כמו בשבוע שעבר עם 7 ו-6 מנדטים בהתאמה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגשו היום בכנסת. 10 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
שומרים על כוחם. גנץ ולפיד/אתר רשמי, ללא

לאחר מכן ניתן למצוא את מפלגות הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עוצמה יהודית בראשית איתמר בן גביר, חדש-תעל בראשית איימן עודה ואחמד טיבי ומפלגת רע"מ בראשית מנסור עבאס עם 5 מנדטים כל אחת.

בתחתית הרשימה נמצאת מפלגת מרצ עם 4 מנדטים, בעוד שמפלגת העבודה (1.8%) ומפלגת בל"ד (1.7%) שוב לא עוברות את אחוז החסימה.

דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מפלגת העבודה מתחת לאחוז החסימה. מיכאלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

הסקר נערך ב-20-21 בספטמבר 2023 וענו עליו 507 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully