וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "הגיעה העת לגנות את החתרנות האיראנית והטרור הפלסטיני"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 3:14

ראש הממשלה נפגש עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ומתח ביקורת על מדיניות מוסדותיו: "לא ייתכן כי בעוד בעולם כולו מתחוללים שינויים לטובה, רק האו"ם מתמיד ביחסו העוין לישראל". בפגישה, הזהיר נתניהו גם מפני השפעתה השלילית של איראן על היציבות במזה"ת

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד אמש (רביעי) עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, במסגרת כינוס עצרת האו"ם בניו יורק, וביקר את התנהלות הארגון: "הגיעה העת שהאו"ם יגנה את החתרנות של איראן, את הטרור הפלסטיני נגד אזרחים חפים מפשע, ויחדל מביקורותו המופרכת נגד ישראל".

במהלך הפגישה, הזהיר נתניהו מפני השפעתה השלילית של איראן על היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו. כמו כן, ראש הממשלה דרש מגורטש לשנות את היחס של מוסדות האו"ם כלפי מדינת ישראל: "לא ייתכן כי בעוד בעולם כולו ובמזרח התיכון מתחוללים שינויים כבירים לטובה, רק באו"ם אין כל שינוי והוא מתמיד ביחסו העוין לישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש בוועידת מינכן לביטחון. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ''ל האו''ם אנטוניו גוטרש בוועידת מינכן לביטחון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במסגרת ביקורו המדיני בארה"ב, נפגש ראש הממשלה נתניהו גם עם הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, בבית מלון בניו יורק. בתחילת הפגישה אמר ביידן כי השניים ידונו "על הנושאים הקשים כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים של המדינות שלנו - כולל שמירה על איזונים ובלמים במערכות שלנו".

בהצהרות הפתוחות לתקשורת אמר ביידן לנתניהו כי ברצונו לדון עמו על הדרכים לשמר את הנתיב להשגת פתרון שתי המדינות בעתיד. הוא ציין עוד כי אסור לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני, ואמר לנתניהו כי הסכם שלום בין ישראל לבין סעודיה יהיה "ביג דיל". לדבריו אם לפני עשר שנים מישהו היה שומע אותם מדברים ככה על נורמליזציה בין ישראל לסעודיה הוא היה שואל מה הם שתו.

גם רה"מ התייחס לנושא ואמר לביידן: "תחת הנהגתך נוכל להשיג הסכם שלום היסטורי עם סעודיה. זה יקרב את סוף הסכסוך הישראלי-ערבי ויקדם פיוס בין העולם המוסלמי למדינה היהודית. אם נעבוד יחד על זה נוכל להביא לעתיד טוב יותר". אחרי ההצהרות יצאו הצוותים, והשניים נועדו כשעה בארבע עיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully