וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "קורא לישראל לחזור בה מקידום הבנייה בהתנחלויות"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 5:30

המזכ"ל אנטוניו גוטרש כינה את קידום הבנייה בהתנחלויות "החלטה מדאיגה ומטרידה", והדגיש כי התנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי. זאת, לאחר שאתמול מסר גם משרד החוץ האמריקני כי הוא "מוטרד בצורה עמוקה" מכוונת ישראל בנושא

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הפציר הלילה (שלישי) בישראל לחזור בה מהחלטתה לגבי קידום ההתנחלויות. סגן דובר האו"ם המצטרף לדבריו של המזכ"ל ומסר כי ההנתחלויות מהוות מכשול מרכזי למימוש פיתרון לסכסוך.

מזכ"ל האו"ם גוטרש ביקש הלילה מישראל לחזור בה ממה שכינה "החלטות מטרידות ומדאיגות לגבי פעילות ההתנחלויות בגדה המערבית הכבושה". עוד הוסיף המזכ"ל והדגיש כי ההתנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי.

העצרת השנתית של האו"ם | מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש במהלך נאומו 21 בספטמבר 2021. רויטרס
ההתנחלויות מהוות הפרה של החוק הבינלאומי. מזכ"ל האו"ם גוטרש/רויטרס

סגן דובר האו"ם פרחאן האק הצטרף לדבריו של גוטרש ואמר בהצהרה כי ההתנחלויות מהוות "מכשול מכרזי למימוש פיתרון שתי המדינות בצורה ברת-קיימא, צודקת ומקיפה". חאק הוסיף ואמר כי הרחבת ההתנחלויות מעניקה "מניע משמעותי למתחים ואלימות" ומעמיקה את הצרכים ההומניטריים.

אתמול, מסר אתמול דובר משרד החוץ האמריקני כי ארצות הברית "מוטרדת בצורה עמוקה" מכוונת ממשלת ישראל בנושא ההתנחלויות. "ארצות הברית מתנגדת לצעדים חד צדדיים כאלה. צעדים שהופכים את פתרון שתי המדינות קשה יותר להשגה ושמהווים מכשול לשלום", מסר דובר המשרד, " אנו קוראים לישראל לעמוד בהתחייבויות שנתנה במפגשים בעקבה ושארם אל-שייח ולחזור לדיאלוג כדי למנוע הסלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ההתנחלות מעלה אדומים ב-18 ביוני 2019. רויטרס
הופכים את פתרון שתי המדינות קשה להשגה. התנחלויות/רויטרס

לפני כשבועיים עדכנה ממשלת ישראל את ממשל ביידן כי היא מתכוונת להודיע עוד החודש על קידום תכנון ובניה של כ-4,000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.

שלשום, הממשלה אישרה החלטה שתעביר סמכויות לאישור תכניות בנייה בהתנחלויות משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה תקצר משמעותית את תהליך אישור תכניות בנייה בהתנחלויות ותפחית את מספר הפעמים בהם הדרג המדיני צריך לאשר מהלכים כאלה, דבר שיאפשר לקדם בנייה בהתנחלויות במהירות רבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully