וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית: מוטרדים עמוקות מכוונת ישראל לקדם בניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 6:54

דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי "ארה"ב מתנגדת לפעולות חד צדדיות שהופכות את פתרון שתי המדינות קשה יותר להשגה". בדבריו התייחס גם להחלטה על שינוי הליכי התכנון שיקצרו את תהליך אישור הבנייה: "מודאגים מהחלטת ישראל לשינוי בהליך אישור הבניה בצורה שתאיץ את התכנון"

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

דובר משרד החוץ האמריקני אמר הלילה (שני) כי ארה"ב "מוטרדת בצורה עמוקה" מכוונת ממשלת ישראל לקדם תכנון של יותר מ-4000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. עוד הוא התייחס לאישור הממשלה אתמול לשינויים בהליכי התכנון שיאיצו את תהליך אישור הבנייה בהתנחלויות. "אנחנו מודאגים במידה זהה מהחלטת ממשלת ישראל לבצע שינוי בהליך אישור הבניה בהתנחלויות בצורה שתאיץ את התכנון ואת אישורי הבניה", אמר.

"ארצות הברית מתנגדת לצעדים חד צדדיים כאלה. צעדים שהופכים את פתרון שתי המדינות קשה יותר להשגה ושמהווים מכשול לשלום. לעמוד בהתחייבויות שנתנה במפגשים בעקבה ושארם אל-שייח ולחזור לדיאלוג כדי למנוע הסלמה", קרא.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בנייה בהתנחלות בשומרון, 2020/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים עדכנה ממשלת ישראל את ממשל ביידן כי היא מתכוונת להודיע החודש על קידום תכנון ובניה של כ-4,000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.

אתמול, הממשלה אישרה החלטה שתעביר סמכויות לאישור תכניות בנייה בהתנחלויות משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה תקצר משמעותית את תהליך אישור תכניות בנייה בהתנחלויות ותפחית את מספר הפעמים בהם הדרג המדיני צריך לאשר מהלכים כאלה, דבר שיאפשר לקדם בנייה בהתנחלויות במהירות רבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully