וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה קיצור דרמטי של הליך אישור הבנייה בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 15:02

ההחלטה הממשלה אישרה הבוקר תפחית את מספר האישורים של הדרג המדיני לבנייה בהתנחלויות ותעביר את רוב הסמכויות מגלנט לסמוטריץ' - יום לפני הגעתה של ברברה ליף לארץ. כפי שפורסם בוואלה!, המינהל האזרחי יאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובניית אלפי דירות חדשות בהתנחלויות

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

הממשלה אישרה היום (ראשון) החלטה שתעביר סמכויות לאישור תכניות בנייה בהתנחלויות משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה תקצר משמעותית את תהליך אישור תכניות בנייה בהתנחלויות ותפחית את מספר הפעמים בהם הדרג המדיני צריך לאשר מהלכים כאלה, דבר שיאפשר לקדם בנייה בהתנחלויות במהירות רבה יותר.

בנוסף, מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי תתכנס ביום שני הבא כדי לאשר קידום של תכנון ובנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, כפי שפורסם בוואלה! - כך עולה מסדר היום של הוועדה שפורסם היום.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי ישראל עדכנה את הממשל האמריקני על כוונתה לבצע את המהלך. ההודעה על כינוס מועצת התכנון העליונה מתפרסמת יממה לפני הגעתה לישראל של עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף שהגיעה לדון בין השאר בסוגיה הפלסטינית ובנושא הבנייה בהתנחלויות.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בנייה בהתנחלות בשומרון, 2020/ראובן קסטרו

לפי החלטת הממשלה יידרש כעת אישור של הדרג המדיני רק בשלב התכנון הראשוני ופעם נוספת לפני ההחלטה לפרסם מכרזים לבנייה בשטח. בשלושת שלבי הביניים האחרים לא יהיה יותר צורך באישור של הדרג המדיני.

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
יקבל יכולת השפעה משמעותית ביותר על הבנייה בשטחים. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

השינוי בתהליך אישור הבנייה בהתנחלויות גם יפחית את היכולת של מדינות זרות להפעיל לחץ על הדרג המדיני לעצור תכניות בנייה בהתנחלויות. הצעת ההחלטה לא הופיעה בסדר היום של ישיבת הממשלה באתר משרד ראש הממשלה, במה שנראה כמו ניסיון להסתיר את המהלך. המדיניות החדשה תיתן לשר סמוטריץ' שמייצג בממשלה את לובי ההתנחלויות יכולת השפעה משמעותית ביותר על הבנייה בשטחים.

משרד החוץ הירדני גינה את ההחלטה: "צעדים לא חוקיים שמנוגדים לחוק הבינלאומי", נמסר.

ממשל ביידן מתנגד בחריפות לבנייה בהתנחלויות, ורואה בהרחבתן כשיטה ישראלית להשתלטות על עוד ועוד שטחים בגדה המערבית בצורה שתסכל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully