וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת הבית הלבן: שר הביטחון גלנט ישוחח לראשונה עם מקבילו האוקראיני

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 19:31

בכירים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! כי גלנט אמור לדון עם השר האוקראיני בסיוע ישראלי "לא קטלני" לאוקראינה. הנושא עלה בשיחה בין גלנט לשר ההגנה האמריקני בבריסל ביום חמישי. הממשלה ממשיכה בקו של קודמתה ונמנעת מאספקת נשק לאוקראינה כדי להימנע ממתיחות עם רוסיה

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

לבקשת הבית הלבן, שר הביטחון יואב גלנט צפוי לשוחח בטלפון בתחילת השבוע עם שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב ולדון בסיוע ישראלי "לא קטלני" לאוקראינה, כך אמרו לוואלה בכירים במערכת הביטחון.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. 16 ביוני 2023. אלעד מלכה, אתר רשמי
שר הביטחון יואב גלנט בפגישה עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בבריסל, 16 ביוני 2023/אתר רשמי, אלעד מלכה

למה זה חשוב

  • מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל עדיין לא התקיימה שיחה בין גלנט לבין מקבילו האוקראיני. בפנטגון ובבית הלבן לוחצים על ישראל בחודשים האחרונים לעשות יותר כדי לסייע לאוקראינה.
  • ממשלת ישראל הנוכחית נוקטת בקו זהה לזה שבו נקטה ממשלה הקודמת ונמנעת מאספקת מערכות נשק לאוקראינה כדי להימנע ממתיחות מול רוסיה שעלולה לפגוע בחופש הפעולה של חיל האוויר נגד מטרות איראניות בסוריה.
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בתים מוצפים בעקבות פיצוץ הסכר נובה חקובקה במחוז חרסון, אוקראינה, 7 ביוני 2023. רויטרס
"מוכנים לספק סיוע הומניטרי". בתים מוצפים בעקבות פיצוץ הסכר בחרסון, 7 ביוני 2023/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בכירים במערכת הביטחון אמרו כי במהלך פגישתם בבריסל ביום חמישי אמר שר ההגנה האמריקני אוסטין לגלנט שישראל יכולה לעשות יותר כדי לסייע לאוקראינה וביקש ממנו להתקשר למקבילו האוקראיני רזניקוב.
  • גלנט הסכים לבקשתו של שר ההגנה האמריקני וביקש מהצוות שלו להתחיל ולתאם את השיחה מול האוקראינים. מגעים ראשוניים התקיימו כבר במהלך יום שישי והשיחה צפויה להתקיים בתחילת השבוע.
  • במהלך הפגישה בבריסל גלנט הציג לאוסטין את מדיניות ממשלת ישראל לגבי העברת סיוע צבאי לאוקראינה והדגיש כי ישראל לא תספק לאוקראינה מערכות נשק שיכולות לירות, כך לפי בכירים במערכת הביטחון.
חיילים אוקראינים בבחמוט, אוקראינה. רויטרס
"הגבול שלנו עובר בכל מה שנוגע להעברת יכולות קינטיות". חיילים אוקראינים בבחמוט, יוני 2023/רויטרס

מה הם אומרים:

  • "הבהרנו לאוסטין מהם גבולות הגזרה מבחינתנו. אנחנו מוכנים לספק לאוקראינה סיוע הומניטארי ולעזור ביכולות הגנתיות אבל הגבול שלנו עובר בכל מה שנוגע להעברת יכולות קינטיות (מערכות נשק שיורות)", אמר בכיר במערכת הביטחון.
  • בכיר אוקראיני אמר כי ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום נפגש לפני כמה ימים בגרמניה עם שר ההגנה האוקראיני אלכסי רזניקוב. לדברי הבכיר האוקראיני הציפיה של אוקראינה היא שישראל תעשה הרבה יותר כדי לסייע צבאית לאוקראינה וכי הם ממתינים לשמוע מה יהיה לגלנט לומר בנושא.
  • ממשרד ההגנה האמריקני לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully