וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטין בפגישתו עם גלנט: מודאג מהידרדרות המצב הביטחוני בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 23:10

שר ההגנה האמריקני טען כי יש להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית כדי לבלום את ההסלמה. עוד סיכמו השניים על על הגברת התרגילים הצבאיים של צה"ל ופיקוד המרכז של ארצות הברית

יואב גלנט ולויד אוסטין/אלעד מלכה

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נפגש היום (חמישי) עם שר הביטחון יואב גלאנט, ומסר כי הוא מודאג מהידרדרות המצב הביטחוני בגדה המערבית. עוד דנו השניים על נושא איראן ועל דרכי הפעילות מול האיומים מכיוונה.

שר ההגנה אוסטין ושר הביטחון גלנט נפגשו הערב בשגרירות ארצות הברית בבריסול. בפגישה השתתפו גם ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף, וראש מטה שר הביטחון שחר כץ.

במהלך הפגישה, הביע אוסטין את דאגתו "מהידרדרות המצב הביטחוני בגדה המערבית". עוד הוסיף השר האמריקני וטען כי יש להגביר את שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית, והציע כי הדבר יעשה דרך המתאם הביטחוני האמריקני. זאת, כדי לבלום את ההסלמה ולהפחית את המתיחות.

לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
סיכם להמשיך לעבוד יחד עם ישראל בנוגע לאיומים מכיוונה של איראן. אוסטין/רויטרס

מהפנטגון נמסר אודות ישבתםשל השניים, כי אוסטין וגלנט סיכמו להמשיך לעבוד יחד כדי לטפל באיומים מכיוונה של איראן. האיומים עליהם דנו כללו את תכניתה הגרעינית של איראן, פעילותה לערעור היציבות באזור והעברות נשק וכטב"מים שהיא מבצעת לרוסיה ולגורמים במזרח התיכון.

מטעמו של גלנט נמסר כי השניים דנו על דרכים להרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני וסיכמו על הגברת התרגילים הצבאיים של צה"ל ופיקוד המרכז של ארצות הברית "CENTCOM" במזרח התיכון. לבסוף, נמסר כי גלנט הודה לשר הביטחון האמריקני על מחויבותו האישית לביטחון ישראל, חיזוק הקשרים בין מערכות הביטחון של שתי המדינות, ולשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור.

יואב גלנט בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
הודה לאוסטין על מחויבותו לישראל. יואב גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

פגישתם של לויד וגלנט מתקיימת בזמן שממשל ביידן מנהל משא ומתן עקיף עם איראן על "הבנות" אפשריות לגבי תכנית הגרעין ומניעת הסלמה באזור. כמו כן, הפגישה מתקיימת ברקע דיווחים כי הפנטגון הציע למשרד הביטחון ולצה"ל להתחיל לבצע תכנון צבאי משותף בנושא איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully