וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה עצרה הקמה של מבנה חדש לשגרירות רוסיה מחשש שישמש לריגול

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 12:24

הפרלמנט העביר בחקיקת בזק חוקים שימנעו את המשך בניית המבנה, שאמור היה לקום בשטח המרוחק כמה מאות מטרים בלבד מבית הנבחרים. לדברי ראש הממשלה, סוכנויות הביון נתנו "עצות ביטחוניות ברורות מאוד". מוסקבה: פעולה עוינת ואנטי-רוסית

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

אוסטרליה עצרה היום (חמישי) תכנית רוסית לבנות שגרירות חדשה ליד מבנה הפרלמנט שלה, מחשש שהוא ישמש למטרות ריגול. ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי אמר שסוכנויות הביון נתנו "עצות ביטחוניות ברורות מאוד" לגבי המהלך, והפרלמנט העביר בחקיקת בזק חוקים שנוסחו במיוחד לעצירת בניית המבנה החדש לאחר שהניסיונות לבטל את הפרויקט דרך בתי המשפט כשלו.

מבנה השגרירות הנוכחי של רוסיה בקנברה לא יושפע מהחוקים החדשים, שזכו לתמיכה פוליטית מקיר לקיר. החקיקה החדשה גם מכירה בכך שרוסיה עשויה להיות זכאית לפיצוי כספי על ביטול הפרויקט. דיפלומט רוסי אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השגרירות תפנה לייעוץ משפטי בעקבות ההחלטה של הפרלמנט.

מוסקבה מחזיקה כיום בזכויות חכירה של חלקת אדמה שנרכשה ב-2008 ונמצא במרחק של כ-400 מטר בלבד מהפרלמנט האוסטרלי. היא כבר החלה בהנחת היסודות להקמת המבנה החדש, אך בנייתו התקדמה באיטיות ואוסטרליה החלה לנסות לבטל את ההיתרים בעקבות הפלישה לאוקראינה.

בית המשפט הפדרלי דחה את המהלך לביטול זכויות החכירה בחודש שעבר, ובתגובה קידמה הממשלה חקיקה חדשה שהוצגה בפני המחוקקים במשך דקות ספורות לפני שהתקדמה בבית הנבחרים.

מבנה השגרירות הרוסית שהיה אמור לקום בקנברה, אוסטרליה. רויטרס
ההחלטה לא תפגע במבנה השגרירות הנוכחי. האתר שבו הייתה אמורה לקום השגרירות החדשה/רויטרס

הקרמלין כינה זאת צעד "עוין" המשקף לדבריו את הרגשות "האנטי-רוסיים" של השלטונות האוסטרליים. "אוסטרליה, לצערנו, ממשיכה להתקדם בקנאות כאחת המלבות העיקריות של ההיסטריה האנטי-רוסית המתפשטת ברחבי המערב ", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכתבים. "זהו עוד מהלך עוין מצדה של אוסטרליה שיילקח בחשבון על ידינו, ואם יעלו סוגיות הדורשות תגובה הולמת מצדנו, ננהג בהתאם".

אלבניזי אמר כי ממשלתו ציפתה לתגובה כזו מרוסיה, ואמר כי היא לא נמצאת "בעמדה לדבר על החוק הבינלאומי, לאור דחייתו בצורה כל כך עקבית וחצופה עם פלישתה לאוקראינה". אוסטרליה היא אחת המדינות שאינן חברות בנאט"ו המעניקה את הסיוע הגדול ביותר לאוקראינה, כולל תחמושת וציוד הגנה, ואסרה על יצוא של מתכות מסוימות לרוסיה. בנוסף לכך, היא הטילה סנקציות על יותר מאלף אישים וגופים ברוסיה.

ממשלת אוסטרליה לא ציינה אם יש לה חששות ביטחוניים לגבי השגרירות הסינית, הקרובה לאתר שבו הייתה אמורה לקום השגרירות הרוסית החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully