וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים: גדלים הסיכויים למבצע נגד חמושים במחנה הפליטים ג'נין

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 5:58

גורמים במערכת הביטחון מתריעים כי הישגי מבצע "בית וגן" נשחקו בשל מגבלות שהטיל הדרג המדיני - והמרחב מייצר שוב התרעות חמות לפיגועים. אולם חרף ההתרעות, תקופת חגי תשרי מוגדרת כרגישה מאוד וכל פעולה נשקלת בכובד ראש כדי לא להביא להסלמה

בוידאו: תיעוד לוחמי יחידת ״דובדבן״ בפעילות מבצעית בג׳נין/דובר צה"ל

מפקד אוגדת יו"ש, תא"ל אבי בלוט, נאם אתמול (רביעי) בטקס העברת הפיקוד על חטיבת מנשה בין אל"מ אריק מויאל - שסיים את תפקידו, לבין מחליפו אל"מ איוב כיוף, והתייחס בנאומו למבצע בג'נין שלשום, שבו נהרגו חמישה מחבלים: "המבצע הוכיח כי אנחנו נחושים לפעול כל שידרש כדי לסכל טרור וכדי לשפר את המצב הבטחוני", אמר מפקד האוגדה ואולי רמז גם לבאות: "ידעו מבקשי רעתנו כי בידנו לפעול ביתר עוז וכי כל הכלים עומדים לרשותנו במאבק לביטחון אזרחי מדינת ישראל".

לא מן הנמנע כי לאחר חגי תשרי, צה"ל יצא למבצע נוסף נגד החמושים במחנה הפליטים ג'נין - יהיה זה מבצע מוגבל או אולי רצף מבצעים ממוקדים נגד הגרעין הקשה של המחבלים במחנה הפליטים. זאת מאחר שלדברי גורמים במערכת הביטחון, הישגי מבצע "בית וגן", שהביא לפגיעה קשה בתשתיות הטרור במחנה הפליטים והחזיר את חופש הפעולה לצה"ל, התמסמס בגלל מגבלות שהטיל הדרג המדיני. ולפי שעה, המרחב מייצר התרעות חמות לפיגועים, והמחנה הפך שוב מקום מסתור למבוקשים מהשומרון.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

המציאות בפועל כאמור מעמידה את מערכת הביטחון במלכוד. לדברי גורם ביטחוני בכיר, בשלב הראשון לאחר מבצע "בית וגן", היה רצון לאפשר לרשות הפלסטינית ליטול את היוזמה ולאכוף חוק וסדר, אך בחלוף הזמן התבהר כי מנגנוני הביטחון הפלסטינים לא נכנסים לתוך מחנה הפליטים ג'נין אלא פועלים רק בעיר עצמה. אולם, כשכבר הועברו המלצות לפעולה, המצב בגבול לבנון הפך לנפיץ וניסו להימנע מתדלוק של שתי זירות במקביל.

עוד הוסיף הגורם הביטחוני הבכיר כי גם לאחר שהחיכוך בגבול לבנון דעך, נוצר עיכוב נוסף במבצעים במחנה הפליטים ג'נין - זאת משום שעלתה מחדש סוגיית תהליך הנורמליזציה מול סעודיה שהפך להיות רגיש מאוד בצל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן, לדברי הגורם הבכיר, לאחר מכן התפתח רצף פיגועים באזור יהודה ושומרון שבמהלכם נרצחו כמה ישראלים, ואז עלה גם רצון של מערכת הביטחון לצנן את השטח ובמקביל בוושינגטון ביקרו בחריפות את היקף הפלסטינים ההרוגים והפצועים מאש צה"ל.

אם לא די בכך, היום אמר גורם צבאי בפיקוד המרכז כי חרף ההתרעות הרבות באזור יהודה ושומרון - תקופת חגי תשרי מוגדרת כרגישה מאוד וכל פעולה נשקלת בכובד ראש כדי לא להביא להסלמה, זאת במיוחד כשגבול רצועת עזה נמצא ברמת חיכוך גבוהה מהרגיל - "הכול מתנהל ברגישות", אמר. לפיכך, העריך הגורם הצבאי מפיקוד המרכז, כי בשלב הזה מטפלים בצה"ל רק ב"פצצות מתקתקות" ובמבוקשים בכירים בכפוף להמלצות שב"כ, זאת כי רמת הסיכון בכניסה למחנה הפליטים נותרה גבוהה בשל ריבוי החמושים, אמצעי הלחימה ומטעני החבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully