וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים בין הרחובות בנשקים שלופים: תיעוד פעילות לוחמי דובדבן בג'נין

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 17:38

לוחמי צה"ל פעלו אתמול במחנה הפליטים ג'נין בכדי לעצור מבוקש. בתיעוד האירוע, נראים הלוחמים סורקים בניין מגורים. הכוחות פתחו בירי אל עבר אחד הדירות ושלחו כלב "עוקץ" אל הדירה. כמו כן, נראים חמושים רבים מתגודדים סביב הלוחמים וזורקים מטען

בוידאו: תיעוד לוחמי יחידת ״דובדבן״ בפעילות מבצעית בג׳נין/דובר צה"ל

לוחמי דובדבן פעלו אתמול בערב במחנה הפליטים בג'נין. היום (רביעי) פרסם צה"ל את תיעוד פעולותיהם. בסרטון, נראים הכוחות רצים בעיר בנשקים שלופים, כשהם מגיעים לבית מגורים במחנה הפליטים.

הכוחות נראים נכנסים אל הבניין, סורקים את הדירות, ומחפשים אחר מבוקש. במהלך סקירת הבניין, פתחו הלוחמים באש אל עבר אחת הדירות ואף שלחו פנימה כלב "עוקץ". בשלב זה של התיעוד התאספו חמושים רבים מסביב לאזור בו נמצאים הכוחות, כשאחד מהם אף זורק מטען נפץ אל עבר הלוחמים.

במהלך אותה פעילות, נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו עשרה. לא היו פצועים ישראלים. הכוחות עצרו שני פלסטינים, ששוחררו אחרי זמן קצר. המבוקש ככל הנראה לא נתפס. גורם צבאי מפיקוד מרכז אמר לוואלה! כי בפעילות זו הפעיל כוח מיחידת דובדבן חימוש משוטט מסוג "מעוז", שהוא למעשה רחפן מתאבד, לעבר מחבל חמוש שפתח באש על הכוח.

תיעוד לוחמי יחידת ״דובדבן״ בפעילות מבצעית בג׳נין. דובר צה"ל, אתר רשמי
כוחות צה"ל בנסיון לעצור מבוקש במחנה הפליטים ג'נין/אתר רשמי, דובר צה"ל

כמו כן, עם יציאתם של הכוחות מג'נין, נתקע רכב צבאי מסוג "פנתר" לאחר שעלה על מטען מחוץ לעיר. כוחות צה"ל חילצו את הרכב והצליחו לבסוף לצאת מהאיזור.

בתקופה האחרונה התרחשו כמה חילופי ירי בין כוחות צה"ל לתושבי מחנה הפליטים. מוקדם יותר התחודש, נעצרו שלושה פעילי חמאס שהיו אחראיים על שורה של פיגועים. מעצרם הוביל לחילופי אש בין הכוחות לפלסטינים. יום למחרת, התרחש עוד חיכוך בין האוכלוסיה ללוחמים לאחר שצה"ל פעל במחנה למעצר מבוקשים.

כמו כן, לפני כשלושה חודשים נחשף כוח מסתערבים בג'נין בפעילות לפנות בוקר. שבעה מהלוחמים בכוח נפצעו באורח קל לבינוני, לאחר שאל עבר כוחות צה"ל הופעלו כוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה. שניים מהמטענים הצליחו לחדור את רכבי החילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully