וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בג'נין: צה"ל תקף מהאוויר, 3 פלסטינים נהרגו

לוחמי דובדבן, גולני ומג"ב הגיעו למחנה הפליטים כדי לעצור מבוקש. חמושים ירו לעבר הכוחות, שכיתרו את המבנה שבו הסתתר המחבל. צה"ל הפעיל את הרחפן החדש "מעוז" נגד אחד החמושים. לפחות 10 פלסטינים נפצעו בתקרית. רכב צבאי עלה על מטען ביציאה מהעיר, לא היו נפגעים

בוידאו: חילופי אש בג'נין צהל תקף מהאוויר, שני פלסטינים נהרגו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוחות הביטחון פעלו הערב (שלישי) במחנה הפליטים בג'נין. במקום התפתחו חילופי אש בין לוחמי דובדבן, סיירת גולני, עוקץ ומג"ב, לבין מחבלים בשטח. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, שלושה בני אדם נהרגו ועשרה נפצעו. לא היו פצועים ישראלים.

לפי הדיווחים, הכוחות כיתרו מבנה במחנה הפליטים, שבו הסתתר מבוקש, וקראו לו להסגיר את עצמו. במקביל, חמושים ירו ממוקד אחר על הכוחות, שספגו גם מטעני חבלה. גורם צבאי מפיקוד מרכז אמר לוואלה! כי כוח מיחידת דובדבן הפעיל חימוש משוטט מסוג "מעוז", שהוא למעשה רחפן מתאבד, לעבר מחבל חמוש שפתח באש על הכוח.

לקראת שעת ערב, יצאו הכוחות מג'נין. בזמן היציאה, רכב צבאי מסוג "פנתר" נתקע לאחר שעלה על מטען מחוץ לעיר. הכוחות חילצו את הרכב ויצאו מהאזור. הכוחות עצרו שני פלסטינים, ששוחררו אחרי זמן קצר. המבוקש ככל הנראה לא נתפס.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
כוחות צה"ל בג'נין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בתקופה האחרונה התרחשו כמה חילופי ירי בין כוחות צה"ל לתושבי מחנה הפליטים. מוקדם יותר התחודש, נעצרו שלושה פעילי חמאס שהיו אחראיים על שורה של פיגועים. מעצרם הוביל לחילופי אש בין הכוחות לפלסטינים. יום למחרת, התרחש עוד חיכוך בין האוכלוסיה ללוחמים לאחר שצה"ל פעל במחנה למעצר מבוקשים.

לפני כשלושה חודשים, בחודש יוני, נחשף כוח מסתערבים בג'נין בפעילות לפנות בוקר. שבעה מהלוחמים בכוח נפצעו באורח קל לבינוני, לאחר שאל עבר כוחות צה"ל הופעלו כוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה. שניים מהמטענים הצליחו לחדור את רכבי החילוץ.

המחבלים הניחו את המטענים מתחת לכביש והכינו מארב משולב עם ירי ולכן היה קושי בחילוץ. מטען ראשון הופעל לעבר כוח ימ"ס ב"זאב" שנחדר. מטען נוסף הופעל נגד "פנתר" שגם נפגע. לבסוף, הרכבים הצבאיים הגיעו למעבר ג'למה, שם חיכו אמבולנס ומסוק 669 שפינו את הלוחמים לבתי חולים.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully